|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TIBBİ DOKÜMANTASYON VE SEKRETERLİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ZEYNEP SOYLU (zeynepsoylu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ZEYNEP SOYLU, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Sekreterlik mesleğini genel hatlarıyla tanıyabilme, sekreterlik türlerini, görev ve sorumluluklarını öğrenebilme, sekreterin taşıması gereken özellikleri bilme, sekreterin mesleki niteliklerini kavrayabilme, genel olarak sekreterin görevlerini bilme, büro hostesliği, nezaket ve görgü kurallarını kavrayabilme. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sekreterlikle ilgili temel bilgi ve becerileri kazanabilir |
PÇ-2 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. PÇ-3 Alanında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak bireysel ve ekip üyesi olarak çalışır |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Sekreterin sahip olması gereken nitelikleri kavrayabilir. |
PÇ-8 Alanında sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle yazılı ve sözlü olarak paylaşır. PÇ-9 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir PÇ-16 Alanındaki literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | İnsan ilişkilerini geliştirir ve yöneticisini etkin şekilde temsil edebilir. |
PÇ-2 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. PÇ-18 Sağlık sistemi içerisinde bulunan kurum ve kuruluşları tanır, alanında çalışan bir birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun hareket eder. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Ofis otomasyonu hakkında yeterli bilgiye sahip olabilir. |
PÇ-14 Temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim bilgisine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Meslek kavramı, sekreterlik kavramı, sekreterlik mesleği kavramı, sekreterlik mesleğinin tarihi gelişimi, klasik ve çağdaş sekreterlik kavramları, sekreterlik türleri, sekreterin kişisel özellikleri, nezaket, görgü ve protokol kuralları, telefon konuşmaları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Meslek kavramı, meslek edinmenin nedenleri, meslek için gerekli olan unsurlar | Soru-cevap tekniği anlatım |
2 | Sekreterlik kavramı, Türkiye'de ve Dünya'da sekreterlik mesleğinin tarihi gelişimi | Soru-cevap tekniği anlatım |
3 | Klasik ve çağdaş sekreterlik kavramları, sekreterlik türleri: Hukuk sekreteri, tıp sekreteri vb. | Soru-cevap tekniği anlatım |
4 | Sekreterlik mesleğinde görev ve sorumluluklar | Soru-cevap tekniği anlatım |
5 | Sekreterin iş yaşamındaki önemi, iş yaşamında başarılı yönetici -sekreter ilişkisi | Soru-cevap tekniği anlatım |
6 | Sekreterin temel özellikleri: Kişisel özellikler, mesleki özellikler | Soru-cevap tekniği anlatım |
7 | Sekreterlikte etkili iletişim yolları | Soru-cevap tekniği anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | İşletmelerin çevreleriyle ilişkilerinde sekreterin iletişim sağlama görevi | Soru-cevap tekniği anlatım |
10 | Toplantı düzenlemelerinde sekreterin görevleri | Soru-cevap tekniği anlatım |
11 | Seyahat düzenlemelerinde sekreterin görevleri | Soru-cevap tekniği anlatım |
12 | Protokol kuralları ve sekreter:Yüz yüze iletişimde | Soru-cevap tekniği anlatım |
13 | Protokol kuralları ve sekreter:Yüz yüze iletişimde | Soru-cevap tekniği anlatım |
14 | Protokol kuralları ve sekreter:Yüz yüze iletişimde | Soru-cevap tekniği anlatım |
15 | Sekreterin imajı, fiziksel görünümü, giyim, makyaj, temizlik, bakım | Soru-cevap tekniği anlatım |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Tutar, Hasan.Altınöz, Mehmet (2002).Sekreterlik Bilgisi. Ankara: Nobel Yayıncılık. | |
2 | Tutar H.,Yılmaz M. K.: Genel İletişim, Ankara: Nobel Yay., 2002 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 7 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 5 | 10 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 94 |