|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TIBBİ DOKÜMANTASYON VE SEKRETERLİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ZEYNEP SOYLU (zeynepsoylu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ZEYNEP SOYLU, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
İletişim türlerini öğrenebilme ve bunlar içinde yazılı iletişim konusunu örnekleriyle açıklayabilme. İş yazılarını ve örgütsel yazışmaları örneklendirebilme ve bu tür yazışmaların şekil ve içerik açısından etkinliğinin unsurlarını kavrayabilme. Rapor hazırlama tekniklerini, rapor hazırlama süreci, raporların şekil ve içerik yönünü kavrayabilme. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bu ders sekreterlere mesleki yazışma tekniklerini kavrayabilir. |
PÇ-1 Alanındaki uygulamalar için gerekli olan bilgisayar programlarını, araçları ve bilişim teknolojilerini kullanır. PÇ-2 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | iş yazıları, resmi ve özel yazışmaları yapabilir. |
PÇ-8 Alanında sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle yazılı ve sözlü olarak paylaşır. PÇ-9 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Ofis otomasyonu hakkında yeterli bilgiye sahip olabilir. |
PÇ-14 Temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim bilgisine sahip olur. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İletişim kavramı, iletişim türleri, iletişimi etkileyen faktörler, yazılı iletişim, yazılı iletişimde şekil ve içerik, örgütsel iletişim, yazılı iletişimin örgütsel iletişimdeki önemi, yazışma teknikleri, yazım-imla kuralları, dil ve anlatım bozuklukları, ticari ve resmi yazışma örnekleri, resmi yazı standartları ve türleri, rapor hazırlama, rapor yazma teknikleri, raporların amacı, türleri, teknik özellikleri, raporlarda veri toplama, işleme, raporun şekli ve içeriği, dipnot verme. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İletişim kavramı, temel özellikleri, iletişim süreci | Yaparak yaşayarak öğrenme anlatım Uygulama |
2 | iletişim kanalları, iletişim biçimleri | Yaparak yaşayarak öğrenme anlatım Uygulama |
3 | İletişim araçları, yazışma kavramı | Yaparak yaşayarak öğrenme anlatım Uygulama |
4 | Yazışmalarda içerik yönünden düzenleme | Yaparak yaşayarak öğrenme anlatım Uygulama |
5 | yazışmalarda anlatım yönünden düzenleme, yazışmalarda dil bilgisi ve imla yönünden | Yaparak yaşayarak öğrenme anlatım Uygulama |
6 | Dil ve anlatım bozuklukları, kısaltmalar | Yaparak yaşayarak öğrenme anlatım Uygulama |
7 | Resmi yazılar ve şekil kuralları | Yaparak yaşayarak öğrenme anlatım Uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Resmi yazı çeşitleri | Yaparak yaşayarak öğrenme anlatım Uygulama |
10 | İş yazıları ve kuralları, iş yazıları çeşitleri | Yaparak yaşayarak öğrenme anlatım Uygulama |
11 | Özel mektuplar, resmi olmayan notlar | Yaparak yaşayarak öğrenme anlatım Uygulama |
12 | Gelen ve giden evrak, postalama | Yaparak yaşayarak öğrenme anlatım Uygulama |
13 | Rapor hazırlama ve yazma teknikleri | Yaparak yaşayarak öğrenme anlatım Uygulama |
14 | Raporların amaç ve türleri | Yaparak yaşayarak öğrenme anlatım Uygulama |
15 | Hastanelerde sıklıkla kullanılan yazışma türleri | Yaparak yaşayarak öğrenme anlatım Uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Hakan Koç-Menekşe Tarhan Öztoprak, Yazışma Teknikleri, , Seçkin Yayınları, Ankara, 2003 | |
2 | TUTAR, H. (2002). Mesleki Yazışma Teknikleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. | |
3 | TUTAR,H., BAŞPINAR, N.Ö., ALTINÖZ, M. (2007). Sekreterlik El Kitabı. Ankara: Seçkin Yayıncılık. | |
4 | ALTINÖZ,M.,PARILDAR,C. (2000). Yazışma Teknikleri. Ankara: Nobel Basımevi | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 7 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 5 | 10 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 3 | 9 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 123 |