|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TARİH | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | RÜMEYSA KARS (rumeysakars@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
RÜMEYSA KARS, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Osmanlı arşiv vesikalarında kullanılan yazı ve belge çeşitlerini tanımak | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Tarihsel araştırma yapabilir |
PÇ-1 Tarih Öncesi, Eskiçağ, Ortaçağ, Yeniçağ, Yakınçağ ve Yaşadığımız Çağ gibi tarihin temel alanlarına ait olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir ve bu kavramları tanımlayabilir PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir. PÇ-15 Kazanacağı bilgi birikimi ile sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir, lisansüstü eğitimin gereklerini yerine getirebilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Olayları eleştirel olarak değerlendirebilir. |
PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir. PÇ-15 Kazanacağı bilgi birikimi ile sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir, lisansüstü eğitimin gereklerini yerine getirebilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Uygun materyallere ulaşabilir |
PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-4 Öğrenme süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımı analitik olarak kullanabilir. PÇ-7 Tarih alandaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir; bilgi ve tecrübe kazanımlarını farklı yöntemlerle kullanabilir. PÇ-9 Alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir. PÇ-15 Kazanacağı bilgi birikimi ile sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir, lisansüstü eğitimin gereklerini yerine getirebilir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Osmanlı arşiv vesikaları ve çeşitleri | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | İlk Sultanların Belgelerinden Örnekler | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 2 | Orhan Gazi Dönemi | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 3 | I.Murat Devri Vesikaları | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 4 | I.Beyazit ve Çelebi Mehmet | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 5 | II.Murat Devri Vesika Örnekleri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 6 | Fatih Sultan Mehmet Devri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 7 | Fatih Sonrası Klasik Dönem Vesikaları | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Nesih ve Divani Yazı Örnekleri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 10 | Ta’lik ve Diğer Yazı Türleri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 11 | Klasik Dönem Vesikalarının Ortak Özellikleri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 12 | Belge Örnekleri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 13 | Belge Örnekleri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 14 | Belge Örnekleri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 15 | Belge Örnekleri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Osmanlı Arşivinden orjinal vesikalar | |
| 2 | Mehmet Eminoğlu, Osmanlı vesikalarını okumaya giriş | |
| 3 | Yılmaz Kurt, Osmanlıca Dersleri 1-2, Akçağ Yayınları | |
| 4 | Haydar Çoruh, Osmanlı Arşiv Vesikaları Üzerinde İncelemeler 2 Kolektif Kurtuba Kitap | |
| 5 | Recep Karacakaya, İsmail Yücedağ Osmanlı Arşiv Vesikaları , İdeal Kültür Yayıncılık | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders notları, projeksiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||