Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / TAR221 - TARİH

Kodu: TAR221 Adı: ANADOLU SELÇUKLU VE BEYLİKLER TARİHİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü TARİH
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı NİLAY AĞIRNASLI (nilayagirnasli@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Türkiye tarihinde Selçuklu ve beylikler dönemini ele almak

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Türkiye Selçuklu Devleti hakkında bilgi verebilir. PÇ-1 Tarih Öncesi, Eskiçağ, Ortaçağ, Yeniçağ, Yakınçağ ve Yaşadığımız Çağ gibi tarihin temel alanlarına ait olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir ve bu kavramları tanımlayabilir
PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir.
PÇ-7 Tarih alandaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir; bilgi ve tecrübe kazanımlarını farklı yöntemlerle kullanabilir.
PÇ-9 Alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir.
PÇ-13 Bilişim teknolojilerini kullanabilir ve takip edebilir.
PÇ-15 Kazanacağı bilgi birikimi ile sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir, lisansüstü eğitimin gereklerini yerine getirebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Anadolu Beyliklerini anlatabilir. PÇ-1 Tarih Öncesi, Eskiçağ, Ortaçağ, Yeniçağ, Yakınçağ ve Yaşadığımız Çağ gibi tarihin temel alanlarına ait olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir ve bu kavramları tanımlayabilir
PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir.
PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir.
PÇ-4 Öğrenme süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımı analitik olarak kullanabilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Türkiye Selçuklu Devleti ve Anadolu beyliklerinin kültürel yapısını öğretebilir. PÇ-1 Tarih Öncesi, Eskiçağ, Ortaçağ, Yeniçağ, Yakınçağ ve Yaşadığımız Çağ gibi tarihin temel alanlarına ait olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir ve bu kavramları tanımlayabilir
PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir.
PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir.
PÇ-4 Öğrenme süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımı analitik olarak kullanabilir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Türkiye Selçuklu Devletinin kuruluşu. Türkiye Selçuklu Devletinin konumu. Bizans ve Haçlılarla mücadeleler. Türkiye Selçuklu Devletinin yıkılışı. Beylikler Dönemi.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Türkiye Selçuklu Tarihinin Tasnifi Selçukluların Anadolu'ya gelişleri konu anlatımı
2 Süleyman-Şah ve Türkiye Selçuklu Devletinin Kuruluşu konu anlatımı
3 Süleymanşah sonrası taht meselesi ve I. Kılıç Arslan konu anlatımı
4 I. Kılıç Arslan Dönemi konu anlatımı
5 Şahinşah Dönemi ve Mesut Dönemi konu anlatımı
6 II. Kılıç Arslan Dönemi konu anlatımı
7 I. Gıyaseddin Keyhüsrev Dönemi konu anlatımı
8 Ara Sınav
9 II. Süleymanşah Dönemi konu anlatımı
10 I. İzzeddin Keykavus Dönemi konu anlatımı
11 I.Alaeddin Keykubad Dönemi konu anlatımı
12 II. Gıyaseddin Keyhüsrev Dönemi ve sonrası Kültürel faaliyetler konu anlatımı
13 Anadolu Beylikleri konu anlatımı
14 Anadolu Beylikleri konu anlatımı
15 Anadolu Beyliklerinde kültür ve medeniyet konu anlatımı
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 İ.H.Uzunçarşılı, Anadolu Beylikleri ve Akkoyunlu, Karakoyunlu Devletleri, TTK, Ankara,1988.
2 Faruk Sümer, Doğu Anadolu Türk Devletleri
3 Osman Turan, Selçuklular Zamanında Türkiye
4 Ali Sevim Erdoğan Merçil Selçuklu Devletleri Tarihi Siyaset, Teşkilat ve Kültür, TTK, Ankara, 1995
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitabı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 4 11 44
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 4 11 44
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 7 7
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 7 14
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 153