|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TIBBİ DOKÜMANTASYON VE SEKRETERLİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ZEYNEP SOYLU (zeynepsoylu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
TAYLAN VURGUN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, tıbbi sekreter olarak çalışacak olan öğrencilerin ilk olarak temel iletişim yöntemleri hakkında bilgi olmalarını sağlamaktır.Ayrıca hasta ve hasta yakınları ile iletişim konusunda yeterli bilgiye sahip olmalarının sağalnmasıdır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kişiler arası iletişimin tanımını ve kapsamını yorumlayabilir |
PÇ-1 Alanındaki uygulamalar için gerekli olan bilgisayar programlarını, araçları ve bilişim teknolojilerini kullanır. PÇ-6 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır. PÇ-15 Alanında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Kişiler arası iletişimde önem taşıyan okul çevresi, iş çevresi, arkadaş çevresi, ev, aile gibi çeşitli çevreleri daha iyi tanıyabilir |
PÇ-13 Alanında kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. PÇ-16 Alanındaki literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Çatışma yönetimi, çatışma nedenleri ve kaçınma biçimlerini tanımlayabilmek |
PÇ-1 Alanındaki uygulamalar için gerekli olan bilgisayar programlarını, araçları ve bilişim teknolojilerini kullanır. PÇ-2 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. PÇ-7 Alanında öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak çözüm üretir PÇ-13 Alanında kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Etkili bir dinleme ile etkin olmayan bir dinleme arasındaki farkı ortaya koyabilir |
PÇ-1 Alanındaki uygulamalar için gerekli olan bilgisayar programlarını, araçları ve bilişim teknolojilerini kullanır. PÇ-2 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. PÇ-3 Alanında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak bireysel ve ekip üyesi olarak çalışır PÇ-15 Alanında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur PÇ-17 Alanındaki etik ilkeler ve kurallarla ilgili bilgiye sahip olur |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Hasta ve hasta yakınları ile olan özel iletişimi sağlayabilirler. |
PÇ-1 Alanındaki uygulamalar için gerekli olan bilgisayar programlarını, araçları ve bilişim teknolojilerini kullanır. PÇ-2 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. PÇ-3 Alanında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak bireysel ve ekip üyesi olarak çalışır PÇ-9 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir PÇ-17 Alanındaki etik ilkeler ve kurallarla ilgili bilgiye sahip olur |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Genel Olarak İletişim,İletişim Unsurları ve Süreci, İletişimin İşleyişi ve İlgili Kavramlar,İletişim Türleri ,İletişimin Yapıcı ve Bozucu Engelleri ,İletişim Engellerini Aşma ve Etkin İletişim,İletişim Şekilleri,İletişim Modelleri,Örgütsel İletişim,Hastane Yönetiminde İletişimin İşleyiş Modelleri,Hasta ve Hasta Yakınları İle İletişim,Engelli Hasta Birey ile İletişim,Özel Durumlu Hastalar İle İletişim, Hastane Yönetimi açısından iletişim ve pazarlama | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Genel Olarak İletişim | Anlatım, tartışma, uygulama, soru-cevap |
2 | İletişim Unsurları ve Süreci | Anlatım, tartışma, uygulama, soru-cevap |
3 | İletişimin İşleyişi ve İlgili Kavramlar | Anlatım, tartışma, uygulama, soru-cevap |
4 | İletişim Türleri | Anlatım, tartışma, uygulama, soru-cevap |
5 | İletişimin Yapıcı ve Bozucu Engelleri | Anlatım, tartışma, uygulama, soru-cevap |
6 | İletişim Engellerini Aşma ve Etkin İletişim | Anlatım, tartışma, uygulama, soru-cevap |
7 | İletişim Şekilleri | Anlatım, tartışma, uygulama, soru-cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | İletişim Modelleri | Anlatım, tartışma, uygulama, soru-cevap |
10 | Örgütsel İletişim | Anlatım, tartışma, uygulama, soru-cevap |
11 | Hastane Yönetiminde İletişimin İşleyiş Modelleri | Anlatım, tartışma, uygulama, soru-cevap |
12 | Hasta ve Hasta Yakınları İle İletişim | Anlatım, tartışma, uygulama, soru-cevap |
13 | Engelli Hasta Birey ile İletişim | Anlatım, tartışma, uygulama, soru-cevap |
14 | Özel Durumlu Hastalar İle İletişim | Anlatım, tartışma, uygulama, soru-cevap |
15 | Hastane Yönetimi açısından iletişim ve pazarlama | Anlatım, tartışma, uygulama, soru-cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | GENEL İLETİŞİM-KAVRAMLAR VE MODELLER-Yrd.Doç.Dr. Hasan TUTAR M.Kemal YILMAZ | |
2 | KİŞİLERARASI İLETİŞİM-AYŞEN TEMEL EĞİNLİ-DEMET GÜRÜZ | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitapları ve yardımcı kitaplar, bilgisyar, projeksiyon, tahta ve kalemi,silgi vb. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 7 | 21 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 7 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |