Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / FİZ597 - FİZİK (YÜKSEK LİSANS)

Kodu: FİZ597 Adı: TEZ ÇALIŞMASI Teorik+Uygulama: 0+1 AKTS: 24
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü FİZİK (YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı BAYRAM DEVİREN (bayram.deviren@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Yüksek lisans öğrencisine yapacağı tez çalışması ile ilgili belirli bir konuda araştırma ve/veya deney yapmasını sağlamak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Öğrenciye herşeyden önce bilimsel seminerlerin verimli bir şekilde nasıl hazurlanacağı hususunda gerekli olan kavramlar, yöntemler ve teknikleri öğretmek. PÇ-1 Lisansüstü eğitim yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilir, derinleştirebilir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir.
PÇ-3 Fizik alanındaki yeni bilimsel bilgilere ulaşabilir ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri sahibi olur.
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-2 Öğrenci yukarıda adı geçen yöntemleri kendisine özgü olan bir seminer vermek suretiyle geliştirecek ve öğrenecektir. PÇ-6 Yeni ve karmaşık fikirleri sorgulayabilir, sentezleyebilir ve değerlendirmesini yapabilir.
PÇ-9 Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini etkili bir şekilde sunabilir.
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-3 Öğrenciler belirli bir konuda araştırma ve/veya deney yapabilir. PÇ-5 Özgün bir konuyu araştırabilir, kavrayabilir, tasarlayabilir, uyarlayabilir ve uygulayabilir.
PÇ-6 Yeni ve karmaşık fikirleri sorgulayabilir, sentezleyebilir ve değerlendirmesini yapabilir.
PÇ-7 Özgün bilimsel çalışmaları hakemli dergilerde yayınlayabilir.
PÇ-8 Yaratıcı ve sorgulayıcı düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak, alanı ile ilgili ve disiplinlerarası özgün fikir ve yöntemler geliştirebilir.
Performans Ödevi
Dönem Ödevi - Proje
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Belirli bir konuda araştırma ve/veya deney yapılması.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Giriş Sunum
2 Tez planı hazırlama Sunum
3 İleri bir konuda araştırma Sunum
4 İleri bir konuda araştırma Sunum
5 İleri bir konuda araştırma Sunum
6 İleri bir konuda araştırma Sunum
7 İleri bir konuda araştırma Sunum
8 Ara Sınav
9 İleri bir konuda araştırma, rapor yazma, ve sunu Sunum
10 İleri bir konuda araştırma, rapor yazma, ve sunu Sunum
11 İleri bir konuda araştırma, rapor yazma, ve sunu Sunum
12 İleri bir konuda araştırma, rapor yazma, ve sunu Sunum
13 İleri bir konuda araştırma, rapor yazma, ve sunu Sunum
14 İleri bir konuda araştırma, rapor yazma, ve sunu Sunum
15 Değerlendirme Sunum
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Alley, M. (2003), The Craft Scientific Presentations, New York: Springer – Verlag.
2 Tez konusuyla ilgili bilimsel makale ve kitaplar
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Tez çalışması ile ilgili makale ve kitaplar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje 1-16 100
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 1 14 14
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 10 14 140
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 8 14 112
       c) Performans Ödevi 8 14 112
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 12 14 168
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 12 14 168
Sözlü Sınav 2 3 6
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 720