|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | YAŞLI BAKIMI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYŞEN TÜKEL (aysentukel@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
FERDA ÜSTÜN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bilgiyi yeniden tasarlayarak yaşlıların dünyasına uygun hale getirmektir, onların eğlenceli bir dönem geçirmelerine yardımcı olmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Yaratıcı drama yoluyla bireysel özellikleri tanıyabilir |
PÇ-10 •Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. PÇ-12 •Yaşlı bakımı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak aileyi, toplumu ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Bireysel farklılıkları ayırt edebilir |
PÇ-14 •Yaşlı bakımı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
PÇ-16 •Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnektir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Yaratıcı dramanın özelliklerini kavrayabilir. |
PÇ-12 •Yaşlı bakımı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak aileyi, toplumu ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. PÇ-14 •Yaşlı bakımı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. PÇ-15 Yaşlı bireye verilen bakımının kalitesini ve sonuçlarını sağlık ekibi üyeleri ile değerlendirir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Eğitsel drama, yaratıcı drama, psikodrama teknikleri ve uygulamaları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Eğitsel dramanın tanımı | Yaparak yaşayarak öğrenme Uygulama |
2 | Psikodrama, yaratıcı drama, drama-oyun ve eğitsel dramanın Özellikleri | Yaparak yaşayarak öğrenme Uygulama |
3 | Çocuklarda drama uygulamalarının tarihsel gelişimi,eğitsel dramanın uygulama aşamaları | Yaparak yaşayarak öğrenme Uygulama |
4 | Eğitsel dramanın uygulama aşamaları | Yaparak yaşayarak öğrenme Uygulama |
5 | Eğitsel dramanın yaş gruplarına ve uygulama alanlarına göre sınıflandırılmas | Yaparak yaşayarak öğrenme Uygulama |
6 | Eğitsel dramada öğretmen nitelikleri,drama oyun alanı ve araç-gereçlerini hazırlama ilkeleri | Yaparak yaşayarak öğrenme Uygulama |
7 | Eğitsel dramada özel teknikler | Yaparak yaşayarak öğrenme Uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Eğitsel dramanın değerlendirilmesi | Yaparak yaşayarak öğrenme Uygulama |
10 | Eğitsel drama örnekleri | Yaparak yaşayarak öğrenme Uygulama |
11 | Eğitsel drama örnekleri | Yaparak yaşayarak öğrenme Uygulama |
12 | Eğitsel drama örnekleri | Yaparak yaşayarak öğrenme Uygulama |
13 | Eğitsel drama örnekleri | Yaparak yaşayarak öğrenme Uygulama |
14 | Eğitsel drama örnekleri | Yaparak yaşayarak öğrenme Uygulama |
15 | Eğitsel drama örnekleri | Yaparak yaşayarak öğrenme Uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Karadağ, E.- Çalışkan, N. (2006), Kuramdan – Uygulamaya İlköğretimde Drama, Ankara, Anı Yayıncılık. | |
2 | Üstündağ, Tülay. (2000) Yaratıcı Drama Öğretmenimin Günlüğü, Ankara: Pegem Yayınları, | |
3 | Önder, Alev. (1999) Yaparak Yaşayarak Öğrenmede Eğitici Drama. İstanbul:Epsilon Yayınları. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 7 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 7 | 21 |
c) Performans Ödevi | 2 | 5 | 10 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 3 | 3 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |