|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TURİZM REHBERLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FİLİZ YÜKSEL (fyuksel@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Oryantiringle ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılması. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | harita ve pusula ile yön bulabilir. |
PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-5 Grup yönetimi ilkelerini bilir ve uygular. PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Oryantiring yarışma kurallarını açıklayabilir. |
PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-5 Grup yönetimi ilkelerini bilir ve uygular. PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Oryantiring ile ilgili kavramlar ve terimleri tanımlayabilir. |
PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-5 Grup yönetimi ilkelerini bilir ve uygular. PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Oryantiring tarihçesini açıklayabilir. |
PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-5 Grup yönetimi ilkelerini bilir ve uygular. PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Oryantiring ve tarihçesi, Oryantiring ile ilgili temel kavramlar, Oryantiring Sporunda kullanılan malzemeler. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Oryantiringin Tanımı ve tarihçesi | Anlatma Yöntemi |
2 | Oryantiringin Tanımı ve tarihçesi | Anlatma Yöntemi |
3 | Oryantiringin faydaları | Anlatma Yöntemi |
4 | Oryantiring yarışma çeşitleri ve şekilleri | Anlatma Yöntemi |
5 | Takımların oluşumu ve puanlama | Anlatma Yöntemi |
6 | Oryantiring yarışma kuralları | Anlatma Yöntemi |
7 | Kontrol kartları ve işaretleme aletlerinin kullanımı | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Oryantiring Sporunda kullanılan malzemeler | Anlatma Yöntemi |
10 | Harita ve kenar bilgileri | Anlatma Yöntemi |
11 | Arazide Oryantiring uygulaması | Anlatma Yöntemi |
12 | Kontrol tanımları | Anlatma Yöntemi |
13 | Simge ve semboller | Anlatma Yöntemi |
14 | Oryantiring ile ilgili kavramlar ve terimler | Anlatma Yöntemi |
15 | Arazi arızaları ve kesit alma | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Oryantiring Semineri Notları “Üniversiteler Spor Federasyonu “ 12-14 Kasım Gazi Üniversitesi BESYO / Ankara/ 1999 Ders notları | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Oryantiring Semineri Notları “Üniversiteler Spor Federasyonu “ 12-14 Kasım Gazi Üniversitesi BESYO / Ankara/ 1999 Ders notları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 10 | 30 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 9 | 36 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |