|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | GRAFİK TASARIM | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | PINAR GÜNGÜR (pgungur@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Öğrenciye internet ortamında çalışabilen grafik ve animasyon programları yazma yeterlilikleri kazandırmaktır | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Bilgisayar ortamında grafik ve animasyon gerçekleştirebilir. |
PÇ-1 Grafik Tasarımı alanı ile ilgili temel kavramları açıklayabilir PÇ-20 Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir |
Performans Ödevi |
| DÖÇ-2 | Kısa hikaye (storyboard) hazırlayıp ve detaylandırabilir |
PÇ-4 Objelerden yola çıkarak grafiksel yorumlar yapabilir. Formları tasarı ilkelerine göre yüzey içinde düzenler |
Performans Ödevi |
| DÖÇ-3 | Animasyonlara video ekleyebilir |
PÇ-20 Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir |
Performans Ödevi |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Animasyon temellerini öğrenmek, grafikler ve metin işlemleri yapmak. Animasyon tekniklerini öğrenmek, ses ve video işlemleri yapmak. Animasyon düzenleme işlemleri yapmak. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Tasarım araçlarının tanıtımı | Sözlü ve görsel anlatım, sunu, uygulamalar, ödev, tartışma |
| 2 | Grafikler, metin işlemleri | Sözlü ve görsel anlatım, sunu, uygulamalar, ödev, tartışma |
| 3 | Metin işlemleri, semboller | Sözlü ve görsel anlatım, sunu, uygulamalar, ödev, tartışma |
| 4 | Animasyon teknikleri, ses ve video işlemleri | Sözlü ve görsel anlatım, sunu, uygulamalar, ödev, tartışma |
| 5 | Zaman çizelgesi ve anahtar kullanımı | Sözlü ve görsel anlatım, sunu, uygulamalar, ödev, tartışma |
| 6 | Zaman çizelgesi ve anahtar kullanımı | Sözlü ve görsel anlatım, sunu, uygulamalar, ödev, tartışma |
| 7 | Ses ve Video İşlemleri, ekranlar | Sözlü ve görsel anlatım, sunu, uygulamalar, ödev, tartışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Hareketli banner oluşturma becerisi kazanabilir | Sözlü ve görsel anlatım, sunu, uygulamalar, ödev, tartışma |
| 10 | Hareketli grafik oluşturma becerisi kazanabilir | Sözlü ve görsel anlatım, sunu, uygulamalar, ödev, tartışma |
| 11 | Hareketli grafik oluşturma becerisi kazanabilir | Sözlü ve görsel anlatım, sunu, uygulamalar, ödev, tartışma |
| 12 | Hareketli grafik oluşturma becerisi kazanabilir | Sözlü ve görsel anlatım, sunu, uygulamalar, ödev, tartışma |
| 13 | Hareketli grafik oluşturma becerisi kazanabilir | Sözlü ve görsel anlatım, sunu, uygulamalar, ödev, tartışma |
| 14 | Hareketli grafik oluşturma becerisi kazanabilir | Sözlü ve görsel anlatım, sunu, uygulamalar, ödev, tartışma |
| 15 | Hareketli grafik oluşturma becerisi kazanabilir | Sözlü ve görsel anlatım, sunu, uygulamalar, ödev, tartışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Kaynak Notlar | |
| 2 | Adobe Animate Eğitim ve Destek | |
| 3 | Chun, R. (2020). Adobe Animate Classroom in a Book (2020 Release). Adobe Press. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Bilgisayar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 10 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | 5 | 6 | 30 |
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 2 | 4 |
| c) Performans Ödevi | 4 | 4 | 16 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||