| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | TURİZM ANİMASYONU | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | TÜLAY AVCI TAŞKIRAN (tulayavci@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		GÖKHAN ALKAN, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| bu dersin amacı öğrencilere aerobik, Step ve Plates uygulamaların öğretmektir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Step-Aerobik araç-gereçlerini tanımlayabilir ve kullanabilir | 
			
		 
			PÇ-4 Otel işletmelerinde verilen rekreasyon, animasyon, eğlence, spor aktiviteleri gibi hizmetlerin nasıl organize edildiğini ve sunulduğunu bilir. PÇ-8 Edindiği teorik ve pratik deneyimle, sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir. PÇ-12 Otel işletmelerinde animasyon departmanı altında yapılan, dans, tiyatro, çocuk oyunları, havuz oyunları ve diğer spor aktiviteleri uygulamalarını bilir ve bu uygulamalarda aktif görev alır  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-2 | Step-Aerobik programlarını planlayabilir ve uygulayabilir | 
			
		 
			PÇ-4 Otel işletmelerinde verilen rekreasyon, animasyon, eğlence, spor aktiviteleri gibi hizmetlerin nasıl organize edildiğini ve sunulduğunu bilir. PÇ-6 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular. PÇ-8 Edindiği teorik ve pratik deneyimle, sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir. PÇ-9 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar. PÇ-11 İş yoğunluğu, stres ve baskı altında çalışabilme yeteneğine sahiptir. PÇ-12 Otel işletmelerinde animasyon departmanı altında yapılan, dans, tiyatro, çocuk oyunları, havuz oyunları ve diğer spor aktiviteleri uygulamalarını bilir ve bu uygulamalarda aktif görev alır PÇ-15 Spor ve oyun bilgisi, sahne uygulaması, dünya dansları, step-aerobik ve koreografi uygulamalarını bilir ve uygular.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-3 | step-aerobic programları için personel eğitebilir | 
			
		 
			PÇ-3 Turizm İşletmelerinin etkilendiği iç ve dış çevresel faktörleri bilir. PÇ-9 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar. PÇ-10 Astları ve üstleriyle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. PÇ-11 İş yoğunluğu, stres ve baskı altında çalışabilme yeteneğine sahiptir. PÇ-15 Spor ve oyun bilgisi, sahne uygulaması, dünya dansları, step-aerobik ve koreografi uygulamalarını bilir ve uygular. PÇ-17 Birlikte çalıştığı arkadaşlarına yardım eder ve astlarını sürekli eğiterek gelişmelerini sağlar. PÇ-21 Mesleği ile ilgili yenilikleri sürekli takip eder ve kendini sürekli geliştirir.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| kardiyo egzersizlerinin temel kuralları güvenlik kuralları, ısınma ve soğuma ,aerobik egzersizi planlaması, step tahtasının kullanımı, temel hareketler, gösteri hazırlama. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Step Aerobik nedir, Step Aerobikte temel araç ve gereçler | konu anlatımı | 
| 2 | Step Aerobikte kullanılan araç ve gereçler | konu anlatımı | 
| 3 | araç gereç ve müzik seçimi | konu anlatımı ve uygulama | 
| 4 | Step Aerobik antrenmanlarının temel ilkeleri | konu anlatımı ve uygulama | 
| 5 | ısınma ve önemi | lecturing | 
| 6 | Temel kuvvet çalışmaları | konu anlatımı ve uygulama | 
| 7 | Ayak ve kol çalışmaları -1 | konu anlatımı ve uygulama | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Ayak ve kol çalışmaları -2- | konu anlatımı ve uygulama | 
| 10 | Yeni başlayanlar için step aerobik programı | konu anlatımı ve uygulama | 
| 11 | Orta Seviye için step aerobik programı | konu anlatımı ve uygulama | 
| 12 | Üst Düzey için step aerobik programı | konu anlatımı ve uygulama | 
| 13 | müsabık sporcular için step aerobik programı | konu anlatımı ve uygulama | 
| 14 | step-Aerobik koreografileri | konu anlatımı ve uygulama | 
| 15 | dönem sonu sınıf performansı | uygulama | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Müjde KURTARAL, Adım Adım Step, İl Press Baım& Yayın, 2003 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders kitapları, yazılı kaynaklar, internet, cd | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 6 | 1 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 5 | 5 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 3 | 3 | 
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 85 | ||