Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

ÜRGÜP SEBAHAT ve EROL TOKSÖZ MESLEK YÜKSEKOKULU / TS203 - TURİZM VE SEYAHAT HİZMETLERİ

Kodu: TS203 Adı: REZERVASYON SİSTEMLERİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü TURİZM VE SEYAHAT HİZMETLERİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı AKİF ALAŞHAN (akifalashan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
GÜNAY EROL,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı rezervasyon alma, otel ve diğer konaklama işletmeleri ile koordinasyon kurma, genel rezervasyon uygulamaları ve terimleri hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Rezervasyon sistemlerini açıklayabilir PÇ-4 Seyahat işletmelerinde verilen tanıtım, bilgilendirme, rehberlik, ulaşım, toplantı-kongre organizasyonu ve diğer hizmetlerin nasıl organize edildiğini ve sunulduğunu bilir.
PÇ-7 Seyahat işletmelerinde kullanılan bilgisayar otomasyon sistemlerinin nasıl çalıştığını bilir ve bu sistemleri kullanır.
PÇ-14 Rezervasyon alma, otel ve diğer konaklama işletmeleri ile koordinasyon kurma, müşteri ilişkileri yönetimi, hesap işleme, muhasebe ve kayıt işlemlerini bilir ve uygular.
PÇ-16 Ulaşım hizmeti veren bütün seyahat işletmeleri ile ilgili rezervasyon ve biletleme işlemlerinin nasıl yapıldığını bilir ve bu uygulamalarda aktif görev alır.
DÖÇ-2 Rezervasyon raporlarını hazırlayıp, analiz edebilir PÇ-9 Edindiği teorik ve pratik deneyimle, sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir.
PÇ-10 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar.
PÇ-11 Astları ve üstleriyle etkili ve sağlıklı iletişim kurar.
PÇ-13 Seyahat işletmelerinde yapılan acenta işlemleri, tur planlama, tur operatörlüğü ve operasyon yönetimi uygulamalarını bilir ve bu uygulamalarda aktif görev alır.
PÇ-16 Ulaşım hizmeti veren bütün seyahat işletmeleri ile ilgili rezervasyon ve biletleme işlemlerinin nasıl yapıldığını bilir ve bu uygulamalarda aktif görev alır.
PÇ-18 Üstlerine karşı saygılıdır ve onlardan aldığı görevleri eksiksiz yerine getirerek, kriz anlarında kendi çözümünü kendisi üretir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 bir rezervasyon birimi organize edebilir PÇ-2 Turizm ve Seyahat İşletmeciliği alanındaki yasal düzenlemeler ve mesleki standartları bilir.
PÇ-3 Turizm ve Seyahat İşletmelerinin etkilendiği iç ve dış çevresel faktörleri bilir.
PÇ-6 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular.
PÇ-7 Seyahat işletmelerinde kullanılan bilgisayar otomasyon sistemlerinin nasıl çalıştığını bilir ve bu sistemleri kullanır.
PÇ-8 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği yabancı dil bilgisini sektörde kullanır.
PÇ-9 Edindiği teorik ve pratik deneyimle, sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir.
PÇ-10 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar.
PÇ-11 Astları ve üstleriyle etkili ve sağlıklı iletişim kurar.
PÇ-12 İş yoğunluğu, stres ve baskı altında çalışabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-14 Rezervasyon alma, otel ve diğer konaklama işletmeleri ile koordinasyon kurma, müşteri ilişkileri yönetimi, hesap işleme, muhasebe ve kayıt işlemlerini bilir ve uygular.
PÇ-16 Ulaşım hizmeti veren bütün seyahat işletmeleri ile ilgili rezervasyon ve biletleme işlemlerinin nasıl yapıldığını bilir ve bu uygulamalarda aktif görev alır.
PÇ-17 Birlikte çalıştığı arkadaşlarına yardım eder ve astlarını sürekli eğiterek gelişmelerini sağlar.
PÇ-22 Mesleği ile ilgili yenilikleri sürekli takip eder ve kendini sürekli geliştirir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Rezervasyon ile ilgili genel terim ve kavramlar, hava yolu ve konaklama işletmeleri ile ilgili rezervasyonlarda kullanılan kısaltmalar, rezervasyon il ilgili çıkabilecek problemler ve bu durumlarda yapılacak uygulamalar.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Rezervasyon Kavramı-1 konu anlatımı
2 Rezervasyonda Kullanılan Terimler konu anlatımı
3 Oda Tipleri ve Konaklama Türleri konu anlatımı
4 Rezervasyon İşlemlerinde Kullanılan Donanımlar ve Formlar konu anlatımı
5 Geliş Şekillerine Göre Rezervasyon Alma konu anlatımı
6 Çeşitlerine Göre Rezervasyon Alma konu anlatımı
7 Genel Tekrar konu anlatımı
8 Ara Sınav
9 Rezervasyon Kayıt İşlemleri konu anlatımı
10 Rezervasyon Değişikliği ve İptaller konu anlatımı
11 Bekleyen ve Opsiyonlu Rezervasyonları Kontrol Etme konu anlatımı
12 Rezervasyon Garanti Yöntemleri konu anlatımı
13 Konukların Rezervasyonla İlgili Problemini Çözme konu anlatımı
14 Rezervasyon Durumlarını Listeleme konu anlatımı
15 Rezervasyon Tahmin Raporlarını Çıkarma konu anlatımı
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Troya Rezervasyon Sitemi Kitabı
2 Ön Büroda Rezervasyon, MEB Yayınları
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders notları, internet.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 10 20
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 10 20
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 2 4
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 2 4
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 78