|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İKTİSAT | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÖZLEM ÖZTÜRK ÇETENAK (ozlemcetenak@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilerin iktisadi entegrasyon teorisinin temel kavram ve konularını, dünya üzerindeki iktisadi entegrasyon örneklerini ayrıntılı olarak tanımalarını, bu konulara hakim olarak fikir yürütebilmelerini sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İktisadi entegrasyon teorisini açıklayabilir |
PÇ-1 İktisadi konularda temel kavramlar ve ekonomik göstergeler hakkında bilgilere sahiptir. PÇ-3 İktisat biliminde yaşanan dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. PÇ-9 İktisadi teoriden hareketle güncel ekonomik olayları sosyolojik bir bakış açısıyla yorumlayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Türkiyenin'de içinde bulunduğu iktisadi entegrasyonları anlatabilir |
PÇ-14 Dünya kültürlerine açık, farklı inanç, düşünce ve yaşam biçimlerine saygılı, bilimsel düşünce çerçevesinde bilgiyi sorgulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-18 Profesyonel ve etik sorumlulukların bilincinde olarak küresel ekonomik gelişmelerin gerektirdiği bilgi ve becerilerini yenileyebilme yetkinliğine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | İktisadi entegrasyon biçimlerini kıyaslayabilir |
PÇ-2 Bireyler, piyasalar ve ülkeler arasındaki ekonomik ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir PÇ-9 İktisadi teoriden hareketle güncel ekonomik olayları sosyolojik bir bakış açısıyla yorumlayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | İktisadi entegrasyon sürecinde uygulanan politikaları tartışabilir |
PÇ-6 İktisat politikalarının etkilerini inceleyebilme ve uygulanan politikaları analiz edebilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ekonomik bütünleşme olgusu, etkileri, başarı koşulları, ekonomik bütünleşme teorisi, mal-hizmet ve faktör piyasalarında bütünleşme, politikaların uyumlaştırılması, bölgeselleşme deneyimleri, NATA, DTÖ, küreselleşme ve bloklaşma, Türkiye’nin içinde bulunduğu iktisadi birleşme hareketleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ekonomik Entegrasyon: Kavram ve iktisadi entegrasyon biçimleri | Anlatma, tartışma ve soru-cevap yöntemi |
2 | Ekonomik Bütünleşmenin Etkileri ve Başarı Koşulları | Anlatma, tartışma ve soru-cevap yöntemi |
3 | Tam Ekonomik Bütünleşmeye Doğru Piyasalar ve Politikalar: Mal Piyasalarında Bütünleşme | Anlatma, tartışma ve soru-cevap yöntemi |
4 | Hizmet Piyasalarında Bütünleşme | Anlatma, tartışma ve soru-cevap yöntemi |
5 | Faktör Piyasalarında Bütünleşme | Anlatma, tartışma ve soru-cevap yöntemi |
6 | Politikaların Uyumlaştırılması | Anlatma, tartışma ve soru-cevap yöntemi |
7 | Bölgeselleşme Deneyimleri | Anlatma, tartışma ve soru-cevap yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | AB | Anlatma, tartışma ve soru-cevap yöntemi |
10 | NAFTA | Anlatma, tartışma ve soru-cevap yöntemi |
11 | DTÖ | Anlatma, tartışma ve soru-cevap yöntemi |
12 | Küreselleşme ve Bloklaşma Tartışmaları | Anlatma, tartışma ve soru-cevap yöntemi |
13 | Türkiye’nin İçinde Bulunduğu İktisadi Birleşme Hareketleri | Anlatma, tartışma ve soru-cevap yöntemi |
14 | Türkiye’nin İçinde Bulunduğu İktisadi Birleşme Hareketleri (Devam) | Anlatma, tartışma ve soru-cevap yöntemi |
15 | Genel Tekrar | Anlatma, tartışma ve soru-cevap yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Y. Bayraktutan, Global Ekonomide Bütünleşme Trendleri: Bölgeselleşme ve Küreselleşme, Geliştirilmiş 2. Baskı, Nobel Yayın-Dağıtım, Ankara, 2004 | |
2 | E. Ertürk, Uluslararası İktisadi Birleşmeler, Geliştirilmiş 4. Baskı, Alfa Aktüel Yayınevi, Bursa, 2006. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, ek ders notu |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 12 | 48 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 3 | 3 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
2 | 7 | 14 | |
1 | 1 | 1 | |
Toplam İş Yükü | 123 |