|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İKTİSAT (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ANIL BÖLÜKOĞLU (anil.bolukoglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin esas amacı öğrencilerin ve lisans Ekonometri dersinde öğrendikleri klasik regresyon modeli bilgilerinin ve uyumsuzluklarının üzerine ileri ekonometrik yöntemler inşa etmek tir. Her öğrenci bu derste kazandıklarını göstermek adına bir proje hazırlamakla yükümlüdür. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Ekonomideki çeşitli alanlara ait istatistik modellerinden uygun olanı seçip uygulayabilecektir. |
PÇ-4 Bir ekonomideki karar birimlerinin, tüketicilerin ve firmaların, nasıl karar aldıkları ve piyasada birbirlerini nasıl etkilediklerini analiz edebilmek için gerekli bilgilere kuramsal ve uygulama düzeyinde sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Doğrusal olmayan modelleri tahmin edebilecektir. |
PÇ-10 İktisadi teorileri sayısal olarak modelleme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Özellikle LPM, Logit ve Probit olmak üzere modelleri gölge bağımlı değişkenli modelleri inceleyebilecektir. |
PÇ-11 İktisadi değişkenleri tanımlayabilme ve değişkenler arasındaki ilişkiler yorumlayabilme becerisine sahiptir. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | ARMA ve ARIMA gibi durağan ve durağan olmayan modellerin teorilerini açıklayabilecektir. |
PÇ-8 Ekonomiye ilişkin sayısal verilerle çalışabilme, istatistiksel veri analizi ile ilgili araçları kullanabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu dersin amacı, öğrencilere ekonomide ampirik çalışmalar için gerekli olan ileri teknikleri kazandırmaktır. Tek ve çok denklemleri sistemleri tahmin etme ve yorumlamaya ağırlık verilecektir. Derste, öğrencilere ekonomik verilerin yorumlanmasında ve ekonomik teorilerin ampirik testlerinin yürütülmesinde yardımcı olması amaçlanmaktadır. Çoklu regresyon analizleri, gölge bağımlı değişkenli modeller, eş zamanlı denklemler, zaman serisi modelleri, durağan olmayan serilerle tahmin yöntemleri, kointegrasyon ve panel veri tahminleri dersin kapsamı içerisindedir. Ampirik çalışma için regresyon paketi EVIEWS kullanılacaktır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş | Anlatım ve tartışma |
2 | Zaman serisi | Anlatım ve tartışma |
3 | Zaman serisi-devam | Anlatım ve tartışma |
4 | Durağanlık | Anlatım ve tartışma |
5 | Kukla değişken | Anlatım ve tartışma |
6 | Kukla değişken- devam | Anlatım ve tartışma |
7 | Eş anlı denklemler | Anlatım ve tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Eş anlı denklemler | Anlatım ve tartışma |
10 | Tahmin | Anlatım ve tartışma |
11 | Tahmin- devam | Anlatım ve tartışma |
12 | ARIMA | Anlatım ve tartışma |
13 | Panel veri | Anlatım ve tartışma |
14 | Panel veri | Anlatım ve tartışma |
15 | Panel veri | Anlatım ve tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | A.H. Studenmund, Using Econometrics: A Practical Guide (Beşinci Basım)A.H. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
kitap ve makaleler |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 156 |