|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TARİH (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HASAN TUNCER (hasantuncer@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Anadolu da Yaşamış Kavimlerin Tarihini Öğretmek |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğini kazanabilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendiriebilir. PÇ-5 Çalışmalarında ulusal ve evrensel değerleri kullanabilir. PÇ-6 Tarih alanındaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir, farklı metotlarla bilimsel bir yayın haline getirebilir. PÇ-7 Yaşam boyu öğrenme süreçlerini geliştirebilir. PÇ-8 Sorumluluğu altındaki birey veya grupların öğrenme süreçlerini yönlendirebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Eskiçağ Anadolu kavimleri tarihini değerlendirebilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendiriebilir. PÇ-5 Çalışmalarında ulusal ve evrensel değerleri kullanabilir. PÇ-6 Tarih alanındaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir, farklı metotlarla bilimsel bir yayın haline getirebilir. PÇ-7 Yaşam boyu öğrenme süreçlerini geliştirebilir. PÇ-8 Sorumluluğu altındaki birey veya grupların öğrenme süreçlerini yönlendirebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Bilimsel etkinliklerin önemini değerlendirebilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendiriebilir. PÇ-5 Çalışmalarında ulusal ve evrensel değerleri kullanabilir. PÇ-6 Tarih alanındaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir, farklı metotlarla bilimsel bir yayın haline getirebilir. PÇ-7 Yaşam boyu öğrenme süreçlerini geliştirebilir. PÇ-8 Sorumluluğu altındaki birey veya grupların öğrenme süreçlerini yönlendirebilir. PÇ-9 Sosyal sorumluluk bilinciyle mesleki proje ve etkinlikleri uzmanlık düzeyinde planlayabilir ve uygulayabilir. PÇ-10 Tarih alanının gerektirdiği yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B2 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Anadoluda Yaşamış Kavimlerin Tarihi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Anadolu Coğrafyası | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
2 | Anadolu da Taşdevri | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
3 | Anadolu da Kalkolotik Çag | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
4 | Eski Tunç Devri | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
5 | Anadoluda Tarihi Devirler | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
6 | Kuşşara Krallığı | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
7 | Hitit ve Hatti Beylik Dönemi | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
8 | Ara Sınav | |
9 | Eski Krallık Dönemi Hititler | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
10 | Büyük Krallık Dönemi Hititler | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
11 | Hurriler | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
12 | Urartular | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
13 | Frigya | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
14 | Lidya | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
15 | Karia ve Lykia uygarlığı | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Law and Trade in Ancient Mesopotamia and Anatolia: Selected Papers by K.r. Veenhof | |
2 | Trevor Bryce, Warriors of Anatolia: A Concise History of the Hittites,Bloomsbury Academic | |
3 | Edt. Charles River, The Hittites and Lydians: The History and Legacy of Ancient Anatolia’s Most Influential Civilizations | |
4 | Amelie Kuhrt, Eski Çağ’da Yakındoğu Cilt I-II: (M.Ö. 3000-300), İş bankası Kültür yayınları, İstanbul. | |
5 | Seton Lloyd, Türkiye'nin Tarihi, Tübitak Yayınları, Ankara. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 8 | 10 | 80 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 14 | 42 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |