|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TARİH (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | KÜRŞAT KOÇAK (kursatkocak@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Eski ve Ortaçağ Türk Tarihi ve Medeniyetini kavratmak. İslamiyet Öncesi Türk Kültür Tarihini ana hatlarıyla öğretmeyi amaçlamaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İslamiyet Öncesi Türk Kültürünü açıklayabilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendiriebilir. PÇ-6 Tarih alanındaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir, farklı metotlarla bilimsel bir yayın haline getirebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | İslamiyet öncesini Türk Tarihini açıklayabilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendiriebilir. PÇ-5 Çalışmalarında ulusal ve evrensel değerleri kullanabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | İslam öncesi Türk devletlerini değerlendirebilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendiriebilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İslamiyet öncesi Türk Kültürü, Bozkır Kültürü, Sosyal Yapı, İktisadi Hayat, Din ve İnançlar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Türk adının anlamı ve kökeni. Türklerin anayurdu. | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
2 | Anayurtta kurulan uygarlıklar. Anav, Afanasyevo uygarlıkları. | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
3 | Andronovo, Karasük, Togar uygarlıkları. | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
4 | Toplum yapısı ve sosyal hayat. Veraset sistemi. | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
5 | Devlet Yönetimi ve Ordu. | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
6 | Din ve inanışlar. | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
7 | Değerlendirme. | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yeni yayınlanan araştırma metinleri. | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
10 | Çin kaynaklarının incelenmesi. | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
11 | Rus kaynaklarının incelenmesi. | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
12 | Batı kaynaklarına göre eski Türkler. | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
13 | Güney Rusya'da ve Türkistan'da yapılan yeni araştırmalar. | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
14 | Farklı ülkelerin müzelerinde yer alan İslamiyet öncesi Türk kültürüne ait eserlerin incelenmesi. | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
15 | Değerlendirme. | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Şerafettin Turan, Türk Kültür Tarihi, Bilgi Yayınevi 2010 | |
2 | İbrahim Kafesoğlu, Türk Milli Kültürü, Boğaziçi Yayını 1995 | |
3 | Bahaeddin Ögel, İslamiyetten Önce Türk Kültür Tarihi, TTK 2003 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Şerafettin Turan, Türk Kültür Tarihi, Bilgi Yayınevi 2010 İbrahim Kafesoğlu, Türk Milli Kültürü, Boğaziçi Yayını 1995, Bahaeddin Ögel, İslamiyetten Önce Türk Kültür Tarihi, TTK 2003 |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 8 | 9 | 72 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 7 | 5 | 35 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 181 |