|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TARİH (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | KUBİLAY ATİK (kubilay@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Türk tarihinin önemli bir devresi olan Türklerin Müslüman olması olayını tarihi kaynaklar ışığında öğretmek. Türk ve İslam kültürünün birleşmesi ile ortaya çıkan yeni kültürel ortamın tanıtılması |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İslami dönem Türk tarihini değerlendirebilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | İslami dönem Türk kültürünü değerlendirebilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-9 Sosyal sorumluluk bilinciyle mesleki proje ve etkinlikleri uzmanlık düzeyinde planlayabilir ve uygulayabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Türk ve İslam medeniyetlerini değerlendirebilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-6 Tarih alanındaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir, farklı metotlarla bilimsel bir yayın haline getirebilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Türklerin İslamiyet’i kabul etmeleri, Orta Asya’da kurulan Müslüman Türk devletlerinden Karahanlılar, Gazneliler gibi devletlerinin siyasi tarihleri, teşkilatları, sosyal ve kültürel yapıları, bunların İslamiyet’e katkıları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | müfredat tanıtımı | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
2 | İslami dönem Türk tarihi ve kültürünün klasik kaynakları ve modern araştırma eserlerinin tanıtımı | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
3 | Türklerin İslâm öncesi inançları(Göktanrı, Şamanizm, Evrensel Dinler) | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
4 | Türklerde yaygın kutsallar(Tabiat kuvvetlerine inanma, atalar kültü) | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
5 | Türklerin Müslüman Oluş Süreci ve ilk Müslüman Türk devletleri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
6 | İdil Bulgarları | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
7 | Karahanlılar, Karahanlı kültür ve medeniyeti | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Mısır Tolunoğulları Devleti, Tolunoğulları Devleti’nde kültür ve medeniyeti | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
10 | İhşidiler Devleti, İhşidiler Devleti’nde kültür ve medeniyet | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
11 | Gazneliler | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
12 | Gaznelilerde Kültür ve Medeniyet | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
13 | Ortadoğu’daki Müslüman Türk Devletleri(İlhanlılar) | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
14 | Ortadoğu’daki Müslüman Türk Devletleri(Eyyübiler) | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
15 | Ortadoğu’daki Müslüman Türk Devletleri(Memlükler) | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Hakkı Dursun Yıldız, İslamiyet ve Türkler, İlgi Yayınları | |
2 | Ünver Günay, Harun Güngör, Türklerin Dini Tarihi, Rağbet Yayınları | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, Tahta, Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 11 | 55 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 14 | 56 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 183 |