Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / TAR624 - TARİH (DOKTORA)

Kodu: TAR624 Adı: TÜRKİSTAN TARİHİNİN KAYNAKLARI Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TARİH (DOKTORA)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı TEKİN TUNCER (tekintuncer@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
KÜRŞAT KOÇAK,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Türkistan tarihini öğretmek.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Türkistan coğrafyasını açıklayabilir. PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir.
PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir.
PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir.
PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendiriebilir.
PÇ-6 Tarih alanındaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir, farklı metotlarla bilimsel bir yayın haline getirebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Türkistan tarihinin Türk kaynaklarını değerlendirebilir. PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir.
PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir.
PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir.
PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendiriebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Türkistan tarihinin yabancı kaynaklarını değerlendirebilir. PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir.
PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir.
PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir.
PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendiriebilir.
PÇ-5 Çalışmalarında ulusal ve evrensel değerleri kullanabilir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Türkistan Tarihinin Kaynaklarının tanıtımı.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Tarihte Türk Adının İlk Ortaya Çıkışı ve Anlamı Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği
2 Türklerin İlk Anayurdu Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği
3 1. Anayurdun Çevre ve İklim Şartları 2. Türk Tarihinin Başlangıcı Meselesi ve Türk Kültürünün Oluşumu Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği
4 Türk Göçleri Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği
5 Çin Yıllıkları 1 (Hanedan Tarihleri, Shih-chi Yıllığı) Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği
6 Çin Yıllıkları 2 (Han-shu Yıllığı, Chiu T’ang-shu Yıllığı, Hsin T’ang-shu Yıllığı, Türkler Hakkında Bilgi Veren Diğer Çin Kaynakları) Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği
7 Rus Yıllıkları (Nestor Yıllığı, İpatyev Yıllığı, Lavrentev Yıllığı, Türkler Hakkında Bilgi Veren Diğer Rus Yıllıkları) Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği
8 Ara Sınav
9 Türk Tarihinin İslam Kaynakları Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği
10 Türk Tarihinin Bizans Kaynakları Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği
11 1. Seyahatnameler 2. Türk Tarihinin Türkçe Yazılmış Ana Kaynakları ve Arkeolojik Buluntular Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği
12 Türk Tarihinin Sözlü Kaynakları: Destanlar Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği
13 Dede Korkut Hikâyeleri Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği
14 1. Divan-ü Lügat-İt Türk 2. Codex Cumanicus Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği
15 Genel Değerlendirme Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Bunny Mcbride, Dana Walrath, Herald E. L. Prins, William A. Haviland, Kültürel Antropoloji,Kaknüs Yayınları,İstanbul, 2008
2 Ahmet Taşağıl - Çin Kaynaklarına Göre Eski Türk Boyları [TTK~2004]
3 Kürşat Yıldırım - Çin Kaynaklarında Türkistan Şehirleri [Ötüken~2013]
4 Naile Ağababa - Çin Kaynaklarında Türkler
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Kitap, makale

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 4 12 48
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 4 12 48
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 6 18
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 6 24
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 182