|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TARİH (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | TEKİN TUNCER (tekintuncer@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
KÜRŞAT KOÇAK, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Türkistan tarihini öğretmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Türkistan coğrafyasını açıklayabilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendiriebilir. PÇ-6 Tarih alanındaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir, farklı metotlarla bilimsel bir yayın haline getirebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Türkistan tarihinin Türk kaynaklarını değerlendirebilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendiriebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Türkistan tarihinin yabancı kaynaklarını değerlendirebilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendiriebilir. PÇ-5 Çalışmalarında ulusal ve evrensel değerleri kullanabilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Türkistan Tarihinin Kaynaklarının tanıtımı. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tarihte Türk Adının İlk Ortaya Çıkışı ve Anlamı | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
2 | Türklerin İlk Anayurdu | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
3 | 1. Anayurdun Çevre ve İklim Şartları 2. Türk Tarihinin Başlangıcı Meselesi ve Türk Kültürünün Oluşumu | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
4 | Türk Göçleri | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
5 | Çin Yıllıkları 1 (Hanedan Tarihleri, Shih-chi Yıllığı) | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
6 | Çin Yıllıkları 2 (Han-shu Yıllığı, Chiu T’ang-shu Yıllığı, Hsin T’ang-shu Yıllığı, Türkler Hakkında Bilgi Veren Diğer Çin Kaynakları) | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
7 | Rus Yıllıkları (Nestor Yıllığı, İpatyev Yıllığı, Lavrentev Yıllığı, Türkler Hakkında Bilgi Veren Diğer Rus Yıllıkları) | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
8 | Ara Sınav | |
9 | Türk Tarihinin İslam Kaynakları | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
10 | Türk Tarihinin Bizans Kaynakları | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
11 | 1. Seyahatnameler 2. Türk Tarihinin Türkçe Yazılmış Ana Kaynakları ve Arkeolojik Buluntular | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
12 | Türk Tarihinin Sözlü Kaynakları: Destanlar | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
13 | Dede Korkut Hikâyeleri | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
14 | 1. Divan-ü Lügat-İt Türk 2. Codex Cumanicus | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
15 | Genel Değerlendirme | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Bunny Mcbride, Dana Walrath, Herald E. L. Prins, William A. Haviland, Kültürel Antropoloji,Kaknüs Yayınları,İstanbul, 2008 | |
2 | Ahmet Taşağıl - Çin Kaynaklarına Göre Eski Türk Boyları [TTK~2004] | |
3 | Kürşat Yıldırım - Çin Kaynaklarında Türkistan Şehirleri [Ötüken~2013] | |
4 | Naile Ağababa - Çin Kaynaklarında Türkler | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap, makale |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 12 | 48 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 12 | 48 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 6 | 24 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 182 |