Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / TAR628 - TARİH (DOKTORA)

Kodu: TAR628 Adı: İSLAM TOPLUMLARI TARİHİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TARİH (DOKTORA)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı AHMET OĞUZ (ahmetoguz@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
AHMET OĞUZ,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
İslâm’ın ortaya çıkışından günümüze kadar ortaya çıkan İslam toplumlarını tarihi süreç içerisinde ele almak, öğretmek.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 İslam toplumlarını açıklayabilir. PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir.
PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir.
PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir.
PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendiriebilir.
PÇ-5 Çalışmalarında ulusal ve evrensel değerleri kullanabilir.
PÇ-6 Tarih alanındaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir, farklı metotlarla bilimsel bir yayın haline getirebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Türk İslam toplumlarını açıklayabilir. PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir.
PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir.
PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir.
PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendiriebilir.
PÇ-5 Çalışmalarında ulusal ve evrensel değerleri kullanabilir.
PÇ-12 Demokrasi, insan hakları, bilimsel ve mesleki değerlere uygun ahlakî davranış kalıpları geliştirebilir.
PÇ-13 Demokrasi, insan hakları, bilimsel ve mesleki değerlere uygun ahlakî davranış kalıpları geliştirebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 İslam toplumlarının kültürünü açıklayabilir. PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir.
PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir.
PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir.
PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendiriebilir.
PÇ-5 Çalışmalarında ulusal ve evrensel değerleri kullanabilir.
PÇ-6 Tarih alanındaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir, farklı metotlarla bilimsel bir yayın haline getirebilir.
PÇ-13 Demokrasi, insan hakları, bilimsel ve mesleki değerlere uygun ahlakî davranış kalıpları geliştirebilir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
İslâm’ın ortaya çıkışından günümüze kadar ortaya çıkan İslam toplumları
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 İslâm’ın ortaya çıkışı Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
2 Hz. Muhammed ve Dört Halife Dönemi Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
3 Emeviler ve Abbasiler Dönemi Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
4 Türk İslam toplumları Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
5 Türk İslam toplumları Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
6 Türk İslam toplumları. Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
7 Türk İslam toplumları Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
8 Ara Sınav
9 İslam toplumunda mezhepsel farklılıklar Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
10 İslam toplumunda felsefi cereyanlar Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
11 İslam toplumunda tasavvufi hareketler Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
12 İslam toplumlarında ekonomik faaliyetler Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
13 Günümüz İslam toplumları Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
14 Günümüz İslam toplumları. Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
15 Günümüz İslam toplumları Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Ira M. Lapidus, İslam Toplumları Tarihi, c. I-II
2 maria TODOROVA; Balkanlar'ı Tahayyül Etmek, İletişim Yayınları, İstanbul, 2003.
3 L.Carl Brown; İmparatorluk Mirası, İletişim Yayınları, İstanbul, 2000.
4 Lucien Febvre; Uygarlık, Kapitalizm ve Kapitalistler, çev: Mehmet Ali Kılıçbay, İmge Kitabevi, Ankara, 1995.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
ders kitabı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 10 30
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 10 20
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 6 6 36
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 8 6 48
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 178