| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Doktora | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TARİH (DOKTORA) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ALMILA GÖKÇE ÖZCAN (almila.ozcan@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Osmanlı Devleti’nin Akdeniz politikası ve Akdeniz ülkeleriyle olan ilişkilerini öğretmek. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Osmanlı Devleti’nin Akdeniz politikasını açıklayabilir. | 
			
		 
			PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendiriebilir. PÇ-5 Çalışmalarında ulusal ve evrensel değerleri kullanabilir.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-2 | Osmanlı Devleti’nin Akdeniz ülkeleriyle olan ilişkilerini açıklayabilir. | 
			
		 
			PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendiriebilir. PÇ-5 Çalışmalarında ulusal ve evrensel değerleri kullanabilir.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-3 | devletler arası mücadeleyi açıklayabilir. | 
			
		 
			PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendiriebilir.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Osmanlı Devleti’nin Akdeniz politikası, bu denize kıyısı olan ülkelerle kurulan siyasi, askeri ve ekonomik ilişkiler | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Osmanlı Devleti’nin kuruluş sürecinde İtalyan şehir devletleri ile kurulan ilişkiler | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği | 
| 2 | Osmanlı-Venedik İlişkileri | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği | 
| 3 | Osmanlı-Ceneviz İlişkileri | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği | 
| 4 | Osmanlı Devleti’nin kuruluş sürecinde İtalyan şehir devletleriyle yapılan ticaret anlaşmaları | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği | 
| 5 | İtalyanlarla yapılan savaşlar | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği | 
| 6 | Osmanlı-Fransa İlişkileri | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği | 
| 7 | Osmanlı-İspanya İlişkileri | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Osmanlı Devleti ve İspanya’nın Akdeniz’de Hâkimiyet Mücadeleleri | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği | 
| 10 | Osmanlı-İspanya deniz savaşları | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği | 
| 11 | Osmanlı-İspanya deniz savaşları | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği | 
| 12 | Osmanlı-İspanya deniz savaşları | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği | 
| 13 | Osmanlı-Portekiz İlişkileri | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği | 
| 14 | Osmanlıların Kuzey Afrika’yı ele geçirişi | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği | 
| 15 | Osmanlılarla Portekizler arasında yapılan savaşlar | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Şerafettin Turan, Türkiye-İtalya İlişkileri I, İstanbul 1990 | |
| 2 | Salih Özbaran, Yemen’den Basra’ya Sınırdaki Osmanlı, İstanbul 2004 | |
| 3 | İdris Bostan, Osmanlı Akdenizi, Küre Yayınları, İstanbul 2017 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| bilgisayar, projeksiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 4 | 14 | 56 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 | 
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 184 | ||