|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Doktora | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TARİH (DOKTORA) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | MURAT KILIÇ (muratkilic@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Cumhuriyet dönemi siyasi hayattaki gelişmeleri öğretmek. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | II. Dünya Savaşı yıllarında CHP ve Demokrat Partinin kuruluşu ve çalışmalarını değerlendirir |
PÇ-6 Tarih alanındaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir, farklı metotlarla bilimsel bir yayın haline getirebilir. PÇ-7 Yaşam boyu öğrenme süreçlerini geliştirebilir. PÇ-12 Demokrasi, insan hakları, bilimsel ve mesleki değerlere uygun ahlakî davranış kalıpları geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Cumhuriyet dönemi siyasal hayattaki gelişmeleri tartışabilir |
PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendiriebilir. PÇ-7 Yaşam boyu öğrenme süreçlerini geliştirebilir. PÇ-12 Demokrasi, insan hakları, bilimsel ve mesleki değerlere uygun ahlakî davranış kalıpları geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Cumhuriyet dönemi demokratik hayattaki gelişmeleri açıklayabilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendiriebilir. PÇ-12 Demokrasi, insan hakları, bilimsel ve mesleki değerlere uygun ahlakî davranış kalıpları geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Cumhuriyet dönemi kurulan siyasi partiler, seçimler, kurulan hükümetler ve icraatları. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Demokrasi ve siyasal sistemler ile ilgili genel bilgilendirme | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 2 | Cumhuriyetin ilanı, 1924 Anayasası ve yasama-yürütme ilişkisi | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 3 | Cumhuriyet halk fırkasının kurulması | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 4 | Çok partili siyasi hayata geçiş denemeleri Terakkiperver Cumhuriyet Fırka ve Serbest Cumhuriyet Fırka | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 5 | Milli Şef; İsmet İnönü 1938-1950 | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 6 | II.Dünya Savaşı Dönemi siyasal yaşam | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 7 | II.Dünya Savaşı sonrası siyasi yaşam ve kurulan hükümetler | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Çok partili siyasal yaşama geçişte iç ve dış dinamikler | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 10 | Demokrat Parti dönemi hükümetleri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 11 | 1960 İhtilali ve Anayasası | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 12 | Darbe sonrası İnönü hükümetleri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 13 | Demirel Hükümetleri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 14 | Milliyetçi Cephe Hükümetleri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 15 | 1980 askeri darbesi sonrası gelişmeler | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Tunaya, Tarık Zafer, Türkiye’de Siyasi Partiler, III cilt, İstanbul, 1974 | |
| 2 | Kemal Karpat, Türk Demokrasi Tarihi. | |
| 3 | Feroz Ahmed, Demokrasi Sürecinde Türkiye | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Bilgisayar Projecsiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 7 | 10 | 70 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 10 | 50 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||