|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TARİH (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | TELLİ KORKMAZ (tellikorkmaz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
TELLİ KORKMAZ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Uluslararası politikanın yakın tarihini, yeniden yapılanma süreçlerini ve bu süreç içinde Türkiye'nin Türk Dünyasına dönük politikalarını öğretmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Türk dış politikasını açıklayabilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-5 Çalışmalarında ulusal ve evrensel değerleri kullanabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Türk Cumhuriyetleri ile Türkiye arasındaki diplomatik ilişkileri açıklayabilir. |
PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendiriebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | politik kavramları açıklayabilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-5 Çalışmalarında ulusal ve evrensel değerleri kullanabilir. PÇ-13 Demokrasi, insan hakları, bilimsel ve mesleki değerlere uygun ahlakî davranış kalıpları geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Türkiye ve Türk Dünyasının jeopolitik konumu, günümüz Türkiye’sinin dış politikasının şekillenmesinde Türkiye dışında yaşayan Türkler’in rolü, Çağdaş Türkiye’de ve Çağdaş Türk Dünyası’nda iletişim. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Türkiye Cumhuriyeti ve Türk Dünyasının jeopolitik konumu. | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
2 | Sovyetler Birliğinin dağılmasından sonra oluşan coğrafi konum. | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
3 | Sovyetleri Birliği dağıldıktan sonra ortaya çıkan bağımsız cumhuriyetler. | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
4 | Muhtar Cumhuriyetler ve topluluklar. | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
5 | Rusya Federasyonunun Kurulması. | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
6 | Kafkasya Türkleri. | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
7 | Değerlendirme. | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
8 | Ara Sınav | |
9 | Uluslararası politikanın yakın tarihi, yeniden yapılanma süreçleri. | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
10 | Küreselleşme sürecinde Türkiye'nin stratejik sorumlulukları. | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
11 | Günümüz Türkiye'sinin dış politikasının şekillenmesinde Türk Dünyasının rolü. | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
12 | Türk Cumhuriyetlerinin dış politikalarında Türkiye Cumhuriyeti'nin rolü. | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
13 | Türkiye Cumhuriyeti'nin Türk Dünyasına yönelik diplomatik faaliyetleri. | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
14 | Türkiye Cumhuriyeti ile diğer Türk Cumhuriyetleri arasında gerçekleşen siyasi, ekonomik ve kültürel işbirlikleri. | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
15 | Değerlendirme. | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Suat İLHAN, Türkiye'nin Jeopolitik Konumu Ve Türk Dünyası, Ankara, 1999 | |
2 | Ahmet Davutoğlu, Stratejik Derinlik, 2009 | |
3 | Ahmet Davutoğlu, Küresel Bunalım, İstanbul, 2003. | |
4 | Meşküre YILMAZ, Tarihi Siyasi ve Kültürel Yönleriyle Türklerin Dünyası ve Türkiye’nin Dış Türkler Politikası, 2010. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 10 | 6 | 60 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 8 | 5 | 40 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 184 |