|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Doktora | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TARİH (DOKTORA) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | TELLİ KORKMAZ (tellikorkmaz@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
TELLİ KORKMAZ, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Uluslararası politikanın yakın tarihini, yeniden yapılanma süreçlerini ve bu süreç içinde Türkiye'nin Türk Dünyasına dönük politikalarını öğretmek. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Türk dış politikasını açıklayabilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-5 Çalışmalarında ulusal ve evrensel değerleri kullanabilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Türk Cumhuriyetleri ile Türkiye arasındaki diplomatik ilişkileri açıklayabilir. |
PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendiriebilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | politik kavramları açıklayabilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-5 Çalışmalarında ulusal ve evrensel değerleri kullanabilir. PÇ-13 Demokrasi, insan hakları, bilimsel ve mesleki değerlere uygun ahlakî davranış kalıpları geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Türkiye ve Türk Dünyasının jeopolitik konumu, günümüz Türkiye’sinin dış politikasının şekillenmesinde Türkiye dışında yaşayan Türkler’in rolü, Çağdaş Türkiye’de ve Çağdaş Türk Dünyası’nda iletişim. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Türkiye Cumhuriyeti ve Türk Dünyasının jeopolitik konumu. | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
| 2 | Sovyetler Birliğinin dağılmasından sonra oluşan coğrafi konum. | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
| 3 | Sovyetleri Birliği dağıldıktan sonra ortaya çıkan bağımsız cumhuriyetler. | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
| 4 | Muhtar Cumhuriyetler ve topluluklar. | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
| 5 | Rusya Federasyonunun Kurulması. | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
| 6 | Kafkasya Türkleri. | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
| 7 | Değerlendirme. | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Uluslararası politikanın yakın tarihi, yeniden yapılanma süreçleri. | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
| 10 | Küreselleşme sürecinde Türkiye'nin stratejik sorumlulukları. | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
| 11 | Günümüz Türkiye'sinin dış politikasının şekillenmesinde Türk Dünyasının rolü. | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
| 12 | Türk Cumhuriyetlerinin dış politikalarında Türkiye Cumhuriyeti'nin rolü. | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
| 13 | Türkiye Cumhuriyeti'nin Türk Dünyasına yönelik diplomatik faaliyetleri. | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
| 14 | Türkiye Cumhuriyeti ile diğer Türk Cumhuriyetleri arasında gerçekleşen siyasi, ekonomik ve kültürel işbirlikleri. | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
| 15 | Değerlendirme. | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Suat İLHAN, Türkiye'nin Jeopolitik Konumu Ve Türk Dünyası, Ankara, 1999 | |
| 2 | Ahmet Davutoğlu, Stratejik Derinlik, 2009 | |
| 3 | Ahmet Davutoğlu, Küresel Bunalım, İstanbul, 2003. | |
| 4 | Meşküre YILMAZ, Tarihi Siyasi ve Kültürel Yönleriyle Türklerin Dünyası ve Türkiye’nin Dış Türkler Politikası, 2010. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Bilgisayar, Projeksiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 10 | 6 | 60 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 8 | 5 | 40 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 184 | ||