|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TARİH (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SUZAN AKKUŞ MUTLU (suzan.akkus@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Antik çağdaki en eski kültürleri ve toplulukların şehir hayatını tanıtmak |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Eskiçağda meydana gelen olayları açıklayabilir |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Eskiçağda oluşturulan mimari eserlerin özelliklerini açıklayabilir |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-5 Çalışmalarında ulusal ve evrensel değerleri kullanabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Eskiçağ tarihine ait olan bilgileri açıklayabilir |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Eskiçağda şehirlerin oluşumu | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Mezopotamya'da şehirlerin kurulması ve mimari özellikleri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, |
2 | Mezopotamya'da şehirlerin kurulması mimari özellikleri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
3 | Mezopotamya'da şehirlerin kurulması mimari özellikleri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
4 | Anadolu'da şehirlerin kurulması | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, |
5 | Anadolu'da şehirlerin kurulması | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, |
6 | Anadolu'da şehirlerin kurulması | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, |
7 | Anadolu'da şehirlerin kurulması | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Mısır'da şehirlerin kurulması | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, |
10 | Mısır'da şehirlerin kurulması | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, |
11 | Mısır'da şehirlerin kurulması | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, |
12 | Roma'da Şehirlerin kurulması | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, |
13 | Roma'da Şehirlerin kurulması | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, |
14 | Roma'da Şehirlerin kurulması | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, |
15 | Mezopotamya, anadolu, Mısır ve Roma Şehirlerinin kıyaslanması | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Ephrem Isa Yousif, Mezopotamya'nın Yıldız Şehirleri, Avesta Yayınları, 2011. | |
2 | Selçuk Gür, Anadolu Uygarlıkları ve Antik Şehirler, Alfa Basım Yayım Dağıtım, 2011. | |
3 | Charles Freeman,Mısır, Yunan ve Roma Antik Akdeniz Uygarlıkları,Dost Kitabevi Yayınları, Ankara. | |
4 | John Ray, Rosetta Taşı ve Antik Mısır'ın Yeniden Doğuşu ,Doruk Yayınları,2010. | |
5 | Ömür Harmanşah, Eski Yakındoğu’da Kent, Bellek, Anıt,KOÇ ÜNİVERSİTESİ YAYINLARI | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Harita |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 10 | 8 | 80 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 8 | 4 | 32 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 3 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 2 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 183 |