|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İKTİSAT | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EBRU TOPCU (ebruerdogan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Kapitalist Toplumlarda Tarımın Ve Toprak Mülkiyetinin İncelenmesi. Tarımda Büyük ve Küçük İşletmelerin Avantajlarının ve Dezavantajlarının Anlaşılması. Tarım Sektörü Açısından Türkiye Avrupa Birliği İlişkilerinin Gelişiminin Değerlendirilmesi. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kapitalist Toplumlarda Tarımın ve Toprak Mülkiyet Düzeninin Evrimini açıklayabilir. |
PÇ-3 İktisat biliminde yaşanan dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. PÇ-14 Dünya kültürlerine açık, farklı inanç, düşünce ve yaşam biçimlerine saygılı, bilimsel düşünce çerçevesinde bilgiyi sorgulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-17 Çevre bilinciyle sürdürülebilir büyüme ve kalkınmanın önemini kavrar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Ekonomik Kalkınma ve Milli Gelir İçinde Tarım Sektörünün Payını anlatabilir. |
PÇ-3 İktisat biliminde yaşanan dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. PÇ-6 İktisat politikalarının etkilerini inceleyebilme ve uygulanan politikaları analiz edebilme becerisine sahiptir. PÇ-17 Çevre bilinciyle sürdürülebilir büyüme ve kalkınmanın önemini kavrar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Tarım Sektörü Açısından Türkiye Avrupa Birliği İlişkilerini Açıklayabilir. |
PÇ-14 Dünya kültürlerine açık, farklı inanç, düşünce ve yaşam biçimlerine saygılı, bilimsel düşünce çerçevesinde bilgiyi sorgulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-16 Sektör ve makroekonomi bazında ekonomiyi değerlendiren rapor hazırlama donanımına sahip olur. PÇ-17 Çevre bilinciyle sürdürülebilir büyüme ve kalkınmanın önemini kavrar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ekonomik-sosyal ve Tarımsal Konularda Temel Bilgileri Anlama ve Kullanabilme, Değerlendirme ve Yorum Yapabilme, Ekonomik-sosyal ve Tarımsal Sektördeki Gelişmeleri Analiz Edebilme, Tarımsal Ekonomi konusunda görüş bildirme, çeşitli Tarımsal Ekonomik Sorunlar karşısında Çözüm Getirebilme Becerisi Kazanma. Tarım ekonomisinin nasıl işlediğine ilişkin temel bilgilere ve analiz yeteneğine sahip olma. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tarımın ve Toprak Mülkiyeti Düzeninin Evrimi | Teorik |
2 | Günümüzde Tarımın İşlevleri | Teorik |
3 | Ekonomik Kalkınma ve Milli Gelir İçinde Tarım Sektörünün Payı | Teorik |
4 | Ekonomik Kalkınma ve Tarımsal Nüfusun Azalışı | Teorik |
5 | Tarımsal Üretim Fonksiyonu | Teorik |
6 | Tarımda Küçük ve Büyük İşletmeler | Teorik |
7 | Tarımda Makinalaşma | Teorik |
8 | Ara Sınav | |
9 | Tarımsal Ürün Fiyatları | Teorik |
10 | Türkiye'de Tarımsal Ürünlere Devlet Müdehalesi | Teorik |
11 | Tarımda Doğrudan Gelir Desteği | Teorik |
12 | Tarımsal Ürünlerin Uluslararası Mübadelesi | Teorik |
13 | Uluslararası Tarımsal Örgütler | Teorik |
14 | Avrupa Birliğinin Ortak Tarım Politikası | Teorik |
15 | Ankara Anlaşmasından Günümüze Türkiye-AB ilişkileri ve Tarım | Teorik |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Prof. Dr. Zeynel DİNLER, Tarım Ekonomisi, Ekin Kitabevi, Bursa, 2008. | |
2 | Prof. Dr. Gülten KAZGAN, Tarım ve Gelişme, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 1. Basım, İstanbul, 2003. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Prof. Dr. Gülten KAZGAN, Tarım ve Gelişme, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 1. Basım, İstanbul, 2003. Prof. Dr. Zeynel DİNLER, Tarım Ekonomisi, Ekin Kitabevi, Bursa, 2008. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 6 | 6 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |