|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İKTİSAT | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SELİN ZENGİN TAŞDEMİR (szengin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SELİN ZENGİN TAŞDEMİR, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, uluslararası iktisadi kuruluşların ve bunların içinde önemli bir yer tutan uluslararası mali kuruluşların yapı ve işleyiş itibariyle incelenmesidir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Uluslararası iktisadi kuruluşları listeleyebilir |
PÇ-1 İktisadi konularda temel kavramlar ve ekonomik göstergeler hakkında bilgilere sahiptir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | IMF ve Dünya bankası'nın amaçlarını ve fonksiyonlarını açıklayabilir |
PÇ-9 İktisadi teoriden hareketle güncel ekonomik olayları sosyolojik bir bakış açısıyla yorumlayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Uluslararası iktisadi kuruluşların kararlarını analiz edebilir |
PÇ-3 İktisat biliminde yaşanan dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Bölgesel ekonomik entegrasyonları açıklayabilir |
PÇ-9 İktisadi teoriden hareketle güncel ekonomik olayları sosyolojik bir bakış açısıyla yorumlayabilme becerisine sahiptir. PÇ-11 İktisadi değişkenleri tanımlayabilme ve değişkenler arasındaki ilişkiler yorumlayabilme becerisine sahiptir. PÇ-13 İktisadi konularda edindiği bilgi ve becerileri yazılı, sözlü ve görsel araçları kullanarak aktarır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Küreselleşme kavramı, farklı tanımları, niteliği ve boyutları. Gelişmiş ülkelerin yeni stratejisi olarak küreselleşme ve karşılaştırmalı üstünlükler, küresel kimlik, küresel değer ve kurumlar. Küreselleşmenin oluşturduğu fırsatlar ve neo-sömürgecilik anlayışı. Küreselleşmenin araçları olarak Uluslararası İktisadi Kuruluşlar, IMF, Dünya Bankası, GATT, WTO, MFA, MAİ BM’nin azalan etkinliği ve küreselleşme karşıtları. Uluslararası hizmetler ticareti, telif hakları ve ulusal içerikli kuşkuları artıran finansal krizler, ulusal para üzerindeki egemenliğin azalışı. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bretton Woods İkizleri: IMF | |
2 | Bretton Woods İkizleri: Dünya Bankası | |
3 | Dünya Ticaret Örgütü | |
4 | Dünya Ticaret Örgütü | |
5 | Birleşmiş Milletler UNCTAD | |
6 | Kuruluşlar: UNDP | |
7 | Kuruluşlar: UNIDO | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Diğer Önemli Uluslararası İktisadi İşbirliği Kuruluşları | |
10 | Bölgesel Uluslararası İktisadi İşbirliği Kuruluşları | |
11 | Uluslararası İktisadi Bütünleşme Girişimleri: AB | |
12 | AB Türkiye ilişkilerinin geleceği | |
13 | Küreselleşme olgusunun dinamikleri | |
14 | Küreselleşme emperyalizm ilişkisi | |
15 | Uluslararası mali kuruluşlar | |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Güran, N., İ. Aktürk (1995), Uluslararası İktisadi Kuruluşlar, 2. Basım, İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Yayınları. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Güran, N., İ. Aktürk (1995), Uluslararası İktisadi Kuruluşlar, 2. Basım, İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Yayınları. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 107 |