|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TARİH | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HASAN TUNCER (hasantuncer@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilerin Toplumların gelişim özelliklerini ve farklılıklarını kavrayarak hukuki geçmişi ile şu andaki durumu arasında ilişki kurmasını sağlamak |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Eskiçağ hukukuna ait kavramları açıklayabilir |
PÇ-1 Tarih Öncesi, Eskiçağ, Ortaçağ, Yeniçağ, Yakınçağ ve Yaşadığımız Çağ gibi tarihin temel alanlarına ait olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir ve bu kavramları tanımlayabilir PÇ-15 Kazanacağı bilgi birikimi ile sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir, lisansüstü eğitimin gereklerini yerine getirebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Hukuk alanındaki sorunları eleştirebilir |
PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir. PÇ-9 Alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Toplumsal ve ahlaki değerleri açıklayabilir |
PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir. PÇ-10 Yaşam boyu öğrenme ve kalite yönetim süreçlerini öğrenebilir ve uygulayabilir; alanındaki sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılabilir. PÇ-14 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, mesleki ve ahlakî değerlere uygun davranış kalıpları geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Hukukun oluşumu ve toplumlara etkileri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Hukuk nedir ve nasıl oluşur | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, |
2 | Sumerce Yazılı Kanunlar | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
3 | Sumerce Yazılı Kanunlar | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, |
4 | Sumerce Yazılı Kanunlar | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, |
5 | Akadça Yazılı Kanunlar | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, |
6 | Akadça Yazılı Kanunlar | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, |
7 | Akadça Yazılı Kanunlar | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Anadolu’da Hitit Öncesi Dönem | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
10 | Hitit Hukuku | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
11 | Hitit Hukuku | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
12 | Hitit Hukuku | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
13 | Roma Hukuku | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
14 | Roma Hukuku | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
15 | Mısır'da hukuk | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Avram Galanti (1931), Hitit Kanunu, Nadir Kitap, İstanbul. | |
2 | • Fiorella İmparati ( 1992), Hitit Yasaları, Çeviren: Erendiz Özbayoğlu, İtalyan Kültür Heyeti, Ankara. | |
3 | • Mebrure Tosun-Kadriye Yalvaç (2002),Sumer-Babil-Asur Kanunları ve Ammi-Saduga Fermanı, T.T.K, Ankara. | |
4 | • Özcan Karadeniz-Çelebican (1997), Roma Hukuku, Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi,Ankara . | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Harita |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 8 | 32 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 12 | 12 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 88 |