|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TARİH | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | HASAN TUNCER (hasantuncer@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Öğrencilerin Toplumların gelişim özelliklerini ve farklılıklarını kavrayarak hukuki geçmişi ile şu andaki durumu arasında ilişki kurmasını sağlamak | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Eskiçağ hukukuna ait kavramları açıklayabilir |
PÇ-1 Tarih Öncesi, Eskiçağ, Ortaçağ, Yeniçağ, Yakınçağ ve Yaşadığımız Çağ gibi tarihin temel alanlarına ait olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir ve bu kavramları tanımlayabilir PÇ-15 Kazanacağı bilgi birikimi ile sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir, lisansüstü eğitimin gereklerini yerine getirebilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Hukuk alanındaki sorunları eleştirebilir |
PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir. PÇ-9 Alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Toplumsal ve ahlaki değerleri açıklayabilir |
PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir. PÇ-10 Yaşam boyu öğrenme ve kalite yönetim süreçlerini öğrenebilir ve uygulayabilir; alanındaki sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılabilir. PÇ-14 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, mesleki ve ahlakî değerlere uygun davranış kalıpları geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Hukukun oluşumu ve toplumlara etkileri | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Hukuk nedir ve nasıl oluşur | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, |
| 2 | Sumerce Yazılı Kanunlar | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
| 3 | Sumerce Yazılı Kanunlar | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, |
| 4 | Sumerce Yazılı Kanunlar | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, |
| 5 | Akadça Yazılı Kanunlar | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, |
| 6 | Akadça Yazılı Kanunlar | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, |
| 7 | Akadça Yazılı Kanunlar | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Anadolu’da Hitit Öncesi Dönem | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
| 10 | Hitit Hukuku | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
| 11 | Hitit Hukuku | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
| 12 | Hitit Hukuku | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
| 13 | Roma Hukuku | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
| 14 | Roma Hukuku | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
| 15 | Mısır'da hukuk | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Avram Galanti (1931), Hitit Kanunu, Nadir Kitap, İstanbul. | |
| 2 | • Fiorella İmparati ( 1992), Hitit Yasaları, Çeviren: Erendiz Özbayoğlu, İtalyan Kültür Heyeti, Ankara. | |
| 3 | • Mebrure Tosun-Kadriye Yalvaç (2002),Sumer-Babil-Asur Kanunları ve Ammi-Saduga Fermanı, T.T.K, Ankara. | |
| 4 | • Özcan Karadeniz-Çelebican (1997), Roma Hukuku, Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi,Ankara . | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Harita | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 4 | 8 | 32 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 12 | 12 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 2 | 4 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 88 | ||