|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | YAŞLI BAKIMI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ZEYNEP ÜNAL (zeynepunal@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin amacı, bireysel bazda ve iş yaşamında karşılaşılan stres ilişkilerini ve kriz kaynaklarını kuramsal olarak ortaya koymaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bireysel bazda ve iş yaşamında karşılaşılan kriz kaynaklarını sıralayabilecek. |
PÇ-2 •Yaşlı bakımı ile ilgili ülkenin ve dünyanın gündemindeki olayları izler ve gelişmeleri takip eder. PÇ-9 •Yaşlı bakımı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için sağlık ekibi üyeleri ile işbirliği yapar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | stres faktörlerini tanımlayabilecek. |
PÇ-1 •Yaşlı bakımı ile ilgili temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-8 •Yaşlı bakımı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bağımlı ve bağımsız görevleri yerine getirir. PÇ-9 •Yaşlı bakımı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için sağlık ekibi üyeleri ile işbirliği yapar. PÇ-10 •Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Stres ilişkilerini kuramsal ve uygulamalı olarak tartışabilecek. |
PÇ-1 •Yaşlı bakımı ile ilgili temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-8 •Yaşlı bakımı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bağımlı ve bağımsız görevleri yerine getirir. PÇ-10 •Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. PÇ-15 Yaşlı bireye verilen bakımının kalitesini ve sonuçlarını sağlık ekibi üyeleri ile değerlendirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Kriz tanımları, krizin nedenleri ; dış çevre faktörleri ve örgütsel faktörler, kriz türleri, krizin özellikleri, kriz sistemleri, kriz sürecinin aşamaları, kriz yönetimi süreci, kriz örnekleri, bireysel bazda gelişimsel krizler, aşamaları, gelişimsel krizlerin yönetimi, stres tanımları, stresörler , stresle baş etme yöntemleri, stres yönetimi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Derse tanıtımı ve derse giriş, Stres Nedir? | Anlatım Tartışma, soru-cevap |
2 | Strese neden olan faktörler | Anlatım, Tartışma |
3 | Stresle başa çıkma yolları | Anlatım,Tartışma, Örnek olay yöntemi |
4 | Stresle başa çıkma yolları | Anlatım, Tartışma, Örnek olay yöntemi |
5 | Örgütsel stres | Anlatım, Tartışma |
6 | Stresin sonuçları ve etkileri | Anlatım, Tartışma, Örnek olay yöntemi |
7 | Stres yönetimi | Anlatım, Tartışma, Örnek olay yöntemi, Soru cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kriz ile ilgili kavramsal çerçeve | Anlatım, Tartışma |
10 | Krize Neden Olan Faktörler | Anlatım, Tartışma |
11 | Kriz süreci ve aşamaları | Anlatım, Soru-cevap |
12 | Kriz Yönetimi | Anlatım, Soru-cevap |
13 | Yaşlı İle Birlikte Yaşamak | Anlatım, Tartışma |
14 | Yaşlının Yakınları ve Bakıcısının Stresle Baş Etmelerini Kolaylaştıran Etmenler | Anlatım, Tartışma, Örnek olay yöntemi, Soru cevap |
15 | Yaşlının Yakınları ve Bakıcılarının Yaşadıkları Tükenmişlik ve Tükenmişlikle Baş Etme Yolları, Genel Değerlendirme | Anlatım, Tartışma, Örnek olay yöntemi, Soru cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Tutar, H. Kriz ve Stres Yönetimi. Ankara: Seçkin Yayınları, 2007. | |
2 | Örnek A. Şahin ve Aydın Şule, Kriz ve Stres Yönetimi, Detay Yayıncılık, Ankara, 2006. | |
3 | Anadolu Üniversitesi Yayınları, Yaşlılarda Çatışma ve Stres Yönetimi I, 2022. (04.09.2022 tarihinde https://ets.anadolu.edu.tr/storage/nfs/YAB209U/ebook/YAB209U-16V1S1-8-0-1-SV1-ebook.pdf adresinden ulaşılmıştır) | |
4 | Anadolu Üniversitesi Yayınları, Yaşlılarda Çatışma ve Stres Yönetimi II, 2022. (04.09.2022 tarihinde https://ets.anadolu.edu.tr/storage/nfs/YAB210U/ebook/YAB210U-16V1S1-8-0-1-SV1-ebook.pdf adresinden ulaşılmıştır) | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, ilgili kitap ve yayınlar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 9 | 18 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |