|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | YAŞLI BAKIMI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ZEYNEP ÜNAL (zeynepunal@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu derste öğrencilerin psikolojideki ilk yıllarında stres ve stresle başa çıkma konusunu öğrenirken kendi yaşamlarında karşılaşacakları stres durumlarında etkili başa çıkma becerisi geliştirmeleri hedeflenmiştir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Genel olarak Stres kavramını tanımlayabilecektir. |
PÇ-1 Yaşlı bakımı ile ilgili temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. PÇ-4 Yaşlı ile ilgili bedensel, ruhsal ve sosyal değişimi tanımlar, bu yönlerde belirlenen gereksinimleri doğrultusunda bakım verir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Stres faktörlerini tanımlayabilecek. |
PÇ-9 Yaşlı bakımı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için sağlık ekibi üyeleri ile işbirliği yapar. PÇ-10 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Stres ilişkilerini kuramsal ve uygulamalı olarak tartışabilecek. |
PÇ-1 Yaşlı bakımı ile ilgili temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-8 Yaşlı bakımı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bağımlı ve bağımsız görevleri yerine getirir. PÇ-10 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. PÇ-15 Yaşlı bireylerin fiziksel, psikolojik ve sosyal alanlarını destekleme, temel düzeyde rehabilitasyon programını planlama ve uygulama işlemlerini tanımlar ve uygular. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | İş yaşamında stresi oluşturan faktörleri ve nasıl baş edebileceğini ifade edebilecektir. |
PÇ-9 Yaşlı bakımı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için sağlık ekibi üyeleri ile işbirliği yapar. PÇ-15 Yaşlı bireylerin fiziksel, psikolojik ve sosyal alanlarını destekleme, temel düzeyde rehabilitasyon programını planlama ve uygulama işlemlerini tanımlar ve uygular. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Dersin amacına uygun olarak klasik ve güncel kuramsal bilgi yanısıra uygulamalara da yer verilmektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Derse tanıtımı ve derse giriş, Stres Nedir? | Anlatım Tartışma, soru-cevap |
2 | Savaşma ya da kaçma tepkisi | Anlatım, Tartışma |
3 | Strese neden olan faktörler | Anlatım, Tartışma, Örnek olay yöntemi |
4 | Stres Türleri | Anlatım, Tartışma |
5 | Stres Kaynağı OlarakÇatışma-A Tipi Kişilik | Anlatım, Tartışma, Örnek olay yöntemi, Soru cevap |
6 | Örgütsel stres | Anlatım, Tartışma |
7 | Stresle başa çıkma yolları | Anlatım, Tartışma, Örnek olay yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Stresin sonuçları ve etkileri | Anlatım, Tartışma, Örnek olay yöntemi |
10 | Stres yönetimi | Anlatım, Tartışma, Soru cevap |
11 | Stres Etkilerini Azaltan Faktörler: Kendilik Değeri | Anlatım, Soru-cevap |
12 | Stres Etkilerini Azaltan Faktörler: Psikolojik Dayanıklılık | Anlatım, Soru-cevap |
13 | Psikolojik Dayanıklılık- Yordanabilirlik | Anlatım, Tartışma |
14 | Stresle Olumlu Baş Etmek İçin Önerilenler | Anlatım, Tartışma, Örnek olay yöntemi, Soru cevap |
15 | Yaşlının Yakınları ve Bakıcılarının Yaşadıkları Tükenmişlik ve Tükenmişlikle Baş Etme Yolları, Genel Değerlendirme | Anlatım, Tartışma, Örnek olay yöntemi, Soru cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Tutar, H. Kriz ve Stres Yönetimi. Ankara: Seçkin Yayınları, 2021 | |
2 | (E-Kitap, YÖK Dersleri Platformu), "Yaşlılarda Çatışma ve Stres Yönetimi I", Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları. | |
3 | (E-Kitap, YÖK Dersleri Platformu), "Yaşlılarda Çatışma ve Stres Yönetimi II", Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları. | |
4 | (E-Kitap, YÖK Dersleri Platformu), "Çatışma ve Stres Yönetimi I", Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, ilgili kitap ve yayınlar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 9 | 18 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |