Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / BIY 204 - BİYOLOJİ

Kodu: BIY 204 Adı: TOHUMLU BİTKİLER SİSTEMATİĞİ Teorik+Uygulama: 4+0 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü BİYOLOJİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı GENÇAY AKGÜL (akgul@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
GENÇAY AKGÜL,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bitkileri sınıflandırmak ve sınıflandırma prensiplerini öğretmek

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Sınıflandırmanın günlük yaşantımızdaki yerini bilir. PÇ-1 Biyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlar
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Bilimsel faaliyetlerine katkı sağlar. PÇ-4 Biyoloji ve ilgili alanlarda biyolojik problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahiptir
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Sınıflandırma için temel bilgileri bilir. PÇ-10 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Sınıflandırmanın gerekliliğini anlar. PÇ-15 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranma ve katılma ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Sınıflandırmanın amacı, önemi, Sınıflandırmanın tarihçesi Modern ve klasik taksonomi Sistematikte önemli şahsiyetler ve eserleri Sınıflandırma için gerekli temel bilgiler, Botanik Nomenklatür Kodu Anahtar ve çeşitleri, anahtar yapımı ve kullanımı Taksonomik kategoriler, sınıflandırma sistemleri Önemli bitki grupları ve ayırt edici özellikleri(Tohum-spor karşılaştırması, döllenme ve hayat devri, plasentasyon tipleri vs.)
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Sınıflandırmanın amacı, önemi, Sınıflandırmanın tarihçesi Anlatım
2 Modern ve klasik taksonomi Anlatım
3 Sistematikte önemli şahsiyetler ve eserleri Anlatım
4 Sınıflandırma için gerekli temel bilgiler, Botanik Nomenklatür Kodu Anlatım
5 Anahtar ve çeşitleri, anahtar yapımı ve kullanımı Anlatım
6 Taksonomik kategoriler, sınıflandırma sistemleri Anlatım
7 Önemli bitki grupları ve ayırt edici özellikleri(Tohum-spor karşılaştırması, döllenme ve hayat devri, plasentasyon tipleri vs.) Anlatım
8 Ara Sınav
9 Gymnospermlerin Genel Özellikleri ve Türkiye’deki Yayılışları Anlatım
10 Gymnospermlerle Angiospermlerin karşılaştırılması Anlatım
11 Magnoliopsida ile Liliopsidanın karşılaştırılması ve Magnoliosida’ya ait önemli familyalar(Lauraceae, Papaveraceae, Ranunculaceae, Brassicaceae vs,) Anlatım
12 Magnoliopsida ile Liliopsidanın karşılaştırılması ve Magnoliosida’ya ait önemli familyalar(Lauraceae, Papaveraceae, Ranunculaceae, Brassicaceae vs,) Anlatım
13 Magnoliopsida’ya ait önemli familyalar(Asteraceae, Scrophulariaceaceae, Solanaceae, Lamiaceae vs.) Anlatım
14 Liliopsida’nın genel özellikleri ve önemli familyaları(Potamogetonaceae, Typhaceae, Butomaceae vs.) Anlatım
15 Liliopsida’nın önemli familyaları(Liliaceae, Iridaceae, Orchidaceae, Poaceae vs.) Anlatım
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Prof. Dr. Yıldırım Akman, Prof. Dr. Osman Ketenoğlu, Doç. Dr. Latif Kurt, Yrd. Doç. Dr. Kerim Güney, Doç. Dr. Ergin Hamzaoğlu, Dr. G. Nilhan Tuğ, Kapalı Tohumlular / Angiospermae, Ankara, 2007.
2 YILDIRIM AKMAN, OSMAN KETENOĞLU, L. KURT, GYMNOSPERMAE (AÇIK TOHUMLULAR), 2012.
3 Seçmen, Ö. ve ark. Tohumlu bitkiler sistematiği, Ege Üniv. Fen Fak Yay. Nu.116, 1998.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Akman, Y., Ketenoğlu vd., Gymnospermae (Açık Tohumlular) ,Palme Yayıncılık, 2003. Akman, Y., Ketenoğlu vd., Angiospermae (Kapalı Tohumlular), Palme Yayıncılık, 2007

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 4 14 56
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 13 39
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 5 25
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 13 2 26
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 150