Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Sınıflandırmanın günlük yaşantımızdaki yerini bilir. |
PÇ-1 Biyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlar
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Bilimsel faaliyetlerine katkı sağlar. |
PÇ-4 Biyoloji ve ilgili alanlarda biyolojik problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahiptir
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Sınıflandırma için temel bilgileri bilir. |
PÇ-10 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 |
Sınıflandırmanın gerekliliğini anlar. |
PÇ-15 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranma ve katılma ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Sınıflandırmanın amacı, önemi, Sınıflandırmanın tarihçesi
Modern ve klasik taksonomi
Sistematikte önemli şahsiyetler ve eserleri
Sınıflandırma için gerekli temel bilgiler, Botanik Nomenklatür Kodu
Anahtar ve çeşitleri, anahtar yapımı ve kullanımı
Taksonomik kategoriler, sınıflandırma sistemleri
Önemli bitki grupları ve ayırt edici özellikleri(Tohum-spor karşılaştırması, döllenme ve hayat devri, plasentasyon tipleri vs.)
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Sınıflandırmanın amacı, önemi, Sınıflandırmanın tarihçesi |
Anlatım |
2 |
Modern ve klasik taksonomi |
Anlatım |
3 |
Sistematikte önemli şahsiyetler ve eserleri |
Anlatım |
4 |
Sınıflandırma için gerekli temel bilgiler, Botanik Nomenklatür Kodu |
Anlatım |
5 |
Anahtar ve çeşitleri, anahtar yapımı ve kullanımı |
Anlatım |
6 |
Taksonomik kategoriler, sınıflandırma sistemleri |
Anlatım |
7 |
Önemli bitki grupları ve ayırt edici özellikleri(Tohum-spor karşılaştırması, döllenme ve hayat devri, plasentasyon tipleri vs.) |
Anlatım |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Gymnospermlerin Genel Özellikleri ve Türkiye’deki Yayılışları |
Anlatım |
10 |
Gymnospermlerle Angiospermlerin karşılaştırılması |
Anlatım |
11 |
Magnoliopsida ile Liliopsidanın karşılaştırılması ve Magnoliosida’ya ait önemli familyalar(Lauraceae, Papaveraceae, Ranunculaceae, Brassicaceae vs,) |
Anlatım |
12 |
Magnoliopsida ile Liliopsidanın karşılaştırılması ve Magnoliosida’ya ait önemli familyalar(Lauraceae, Papaveraceae, Ranunculaceae, Brassicaceae vs,) |
Anlatım |
13 |
Magnoliopsida’ya ait önemli familyalar(Asteraceae, Scrophulariaceaceae, Solanaceae, Lamiaceae vs.) |
Anlatım |
14 |
Liliopsida’nın genel özellikleri ve önemli familyaları(Potamogetonaceae, Typhaceae, Butomaceae vs.) |
Anlatım |
15 |
Liliopsida’nın önemli familyaları(Liliaceae, Iridaceae, Orchidaceae, Poaceae vs.) |
Anlatım |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Prof. Dr. Yıldırım Akman, Prof. Dr. Osman Ketenoğlu, Doç. Dr. Latif Kurt, Yrd. Doç. Dr. Kerim Güney, Doç. Dr. Ergin Hamzaoğlu, Dr. G. Nilhan Tuğ, Kapalı Tohumlular / Angiospermae, Ankara, 2007. |
2 |
YILDIRIM AKMAN, OSMAN KETENOĞLU, L. KURT, GYMNOSPERMAE (AÇIK TOHUMLULAR), 2012. |
3 |
Seçmen, Ö. ve ark. Tohumlu bitkiler sistematiği, Ege Üniv. Fen Fak Yay. Nu.116, 1998. |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Akman, Y., Ketenoğlu vd., Gymnospermae (Açık Tohumlular) ,Palme Yayıncılık, 2003.
Akman, Y., Ketenoğlu vd., Angiospermae (Kapalı Tohumlular), Palme Yayıncılık, 2007
|