|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | BİYOLOJİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SEVİL SUNGUR (sevilsungur@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SEVİL SUNGUR, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bir hücrelilerden, omurgalı çok hücrelilere kadar temel hayvan guruplarının biyolojileri ve taşıdıkları özellikleri hakkında bilgi vermektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Omurgalı hayvanların genel özelliklerini söyleyebilir |
PÇ-1 Biyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlar PÇ-2 Biyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlar ve aktarır PÇ-4 Biyoloji ve ilgili alanlarda biyolojik problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahiptir PÇ-5 Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkındaki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir PÇ-9 Bireysel çalışma, inisiyatif kullanma ve bağımsız karar verebilme yeteneğine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilme becerisine sahiptir |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı |
DÖÇ-2 | İlkel omurgalılar hakkında temel bilgileri edinebilir ve omurgasızlardan farklarını belirtebilir |
PÇ-1 Biyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlar PÇ-2 Biyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlar ve aktarır PÇ-4 Biyoloji ve ilgili alanlarda biyolojik problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahiptir |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı |
DÖÇ-3 | Balık ve amfibilerin genel özelliklerini ve sınıflandırılmasını söyleyebilir |
PÇ-1 Biyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlar PÇ-4 Biyoloji ve ilgili alanlarda biyolojik problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahiptir |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı |
DÖÇ-4 | Sürüngen, kuş ve memelilerin genel özelliklerini ve sınıflandırılmasını söyleyebilir |
PÇ-1 Biyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlar PÇ-3 Sosyal yönleri, iletişim becerileri, yaratıcılık ve girişimcilikleri, biyolojik analiz özellikleri gelişmiş olup, ekip çalışmalarına yatkındırlar |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Türlerin isimlendirilmesinde uyulacak kurallar, Chordata, Protochordata, Cyslostomata, Chondrichtyes, Osteichthyes ve Amphibia’ nın sınıflandırılmaları, morfolojilerini ve ekolojileri, bu şubelerin sistematik özellikleri, ekonomik önemi ve yok olma sebepleri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Sistematiğin kuralları, Omurgalı hayvanlar | Konu anlatımı, soru cevap, örneklendirme |
2 | Omurgalı hayvanlardaki yönlerin, eksenlerin ve düzlemlerin gösterilmesi | Konu anlatımı, soru cevap, örneklendirme |
3 | Hemichordata, Urochordata ve Cephalochordata Subphylum’larının morfolojik ve önemli anatomik özellikleri verilerek, Cephalochordata’lardan Amphioxus sp. örneğinin gösterilmesi | Konu anlatımı, soru cevap, kavram haritası |
4 | Kemikli ve Kıkırdaklı balıklar | Konu anlatımı, kavram haritası, soru-cevap, tartışma |
5 | Balıkların biyolojik özellikleri, Diseksiyon, vücut şekilleri | Konu anlatımı, beyin fırtınası, örneklendirme, soru-cevap |
6 | Metrik meristik karakterler, Yüzgeçler, pullar, ağız tipleri, balıklarda yaş tayini | Konu anlatımı, soru cevap, örneklendirme |
7 | Teşhis anahtarının kullanımı, Deniz balıklarının familya teşhisi | Konu anlatımı, soru cevap, örneklendirme |
8 | Ara Sınav | |
9 | Tatlı su balıklarının familya teşhisi | Konu anlatımı, soru cevap, örneklendirme |
10 | Tatlı su balıklarının tür teşhisi | Konu anlatımı, soru cevap, örneklendirme |
11 | Classis: Amphibia | Konu anlatımı, soru cevap, örneklendirme, tartışma |
12 | Classis: Reptillia | Konu anlatımı, soru cevap, örneklendirme, tartışma |
13 | Classis: Aves | Konu anlatımı, soru cevap, örneklendirme, tartışma |
14 | Classis: Mammalia | Konu anlatımı, soru cevap, örneklendirme, tartışma |
15 | Genel Tekrar | Anlatım, örneklendirme, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Kuru, M., 1996. Omurgalı Hayvanlar | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kuru, M., 1996. Omurgalı Hayvanlar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | 6 | 1 | 10 |
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 4 | 4 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 14 | 42 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 8 | 32 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 138 |