Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Bilimsel amaçlı bitki toplamayı kurutmayı öğrenir. |
PÇ-1 Biyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlar
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Bitki yapıştırmayı ve saklamayı öğrenir. |
PÇ-3 Sosyal yönleri, iletişim becerileri, yaratıcılık ve girişimcilikleri, biyolojik analiz özellikleri gelişmiş olup, ekip çalışmalarına yatkındırlar
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Bilimsel amaçlı Herbaryumların önemini ve bitkilerin herbaryumda saklanmasını öğrenir |
PÇ-7 Biyoloji alanındaki mevcut uygulamalar için gerekli çağdaş teknikleri ve teçhizat kullanabilme becerisine sahiptir
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 |
Temel taksonomik terimlerin bitkilerde uygulanmasını öğrenir ve tanır |
PÇ-15 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranma ve katılma ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Steromikroskop tanıtımı ve teşhiste kullanılacak malzemelerin tanıtımı
Föy içeriği ve doldurulmasında dikkat edilecek hususlar
Anahtar yapımı ve kullanımına ait denemeler
Bitki kısımlarının tanıtımı ve sistematikteki önemleri
Önemli bitki grupları ve ayırt edici özellikleri
Tohum-spor karşılaştırması, döllenme ve farklı gruplarda hayat devri vs.
Kozalak ve meyve karşılaştırması, Gymnospermlerin cins düzeyinde teşhisi
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Steromikroskop tanıtımı ve teşhiste kullanılacak malzemelerin tanıtımı |
Anlatım ve deney |
2 |
Föy içeriği ve doldurulmasında dikkat edilecek hususlar |
Anlatım ve deney |
3 |
Anahtar yapımı ve kullanımına ait denemeler |
Anlatım ve deney |
4 |
Bitki kısımlarının tanıtımı ve sistematikteki önemleri |
Anlatım ve deney |
5 |
Önemli bitki grupları ve ayırt edici özellikleri |
Anlatım ve deney |
6 |
Tohum-spor karşılaştırması, döllenme ve farklı gruplarda hayat devri vs. |
Anlatım ve deney |
7 |
Kozalak ve meyve karşılaştırması, Gymnospermlerin cins düzeyinde teşhisi |
Anlatım ve deney |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Papaveraceae, Ranunculaceae, Brassicaceae familyalarının tanıtımı |
Anlatım ve deney |
10 |
Caryophyllaceae, Fabaceae familyalarının tanıtımı |
Anlatım ve deney |
11 |
Apiaceae, Rosaceae familyalarının tanıtımı |
Anlatım ve deney |
12 |
Asteraceae, Scrophulariaceaceae familyalarının tanıtımı |
Anlatım ve deney |
13 |
Solanaceae, Lamiaceae familyalarının tanıtımı |
Anlatım ve deney |
14 |
Liliaceae, Iridaceae familyalarının tanıtımı |
Anlatım ve deney |
15 |
Orchidaceae, Poaceae familyalarının tanıtımı |
Anlatım ve deney |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Seçmen, Ö. ve ark. Tohumlu bitkiler sistematiği, Ege Üniv. Fen Fak Yay. Nu.116, 1998. |
2 |
Prof. Dr. Yıldırım Akman, Prof. Dr. Osman Ketenoğlu, Doç. Dr. Latif Kurt, Yrd. Doç. Dr. Kerim Güney, Doç. Dr. Ergin Hamzaoğlu, Dr. G. Nilhan Tuğ, Kapalı Tohumlular / Angiospermae, Ankara, 2007. |
3 |
YILDIRIM AKMAN, OSMAN KETENOĞLU, L. KURT, GYMNOSPERMAE (AÇIK TOHUMLULAR), 2012. |
4 |
Davis, P. H. vd. Flora of Turkey and the East Aegean Islands, 1965-88. |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Seçmen, Ö., Gemici, Y., Leblebici, E., Bekat, L., 2006. Tohumlu Bitkiler Sistematiği Uygulama Klavuzu, Ege Üniv. Fen Fak. Teksirler Serisi, No:51 |