|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | BİYOLOJİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYSEL KEKİLLİOĞLU (akekillioglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
AYSEL KEKİLLİOĞLU, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Genel fizyoloji; hareket, sinir, solunum, sindirim, boşaltım, üreme ve endokrin sistemleri. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 |
PÇ-1 Biyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlar PÇ-2 Biyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlar ve aktarır PÇ-4 Biyoloji ve ilgili alanlarda biyolojik problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahiptir PÇ-5 Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkındaki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir PÇ-6 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir PÇ-7 Biyoloji alanındaki mevcut uygulamalar için gerekli çağdaş teknikleri ve teçhizat kullanabilme becerisine sahiptir PÇ-8 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar, sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir PÇ-10 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir PÇ-15 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranma ve katılma ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
|
DÖÇ-2 | Basit canlidan gelişmiş canlıya fizyolojik karşılaştırmasını öğrenir |
PÇ-1 Biyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlar PÇ-2 Biyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlar ve aktarır PÇ-3 Sosyal yönleri, iletişim becerileri, yaratıcılık ve girişimcilikleri, biyolojik analiz özellikleri gelişmiş olup, ekip çalışmalarına yatkındırlar PÇ-4 Biyoloji ve ilgili alanlarda biyolojik problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahiptir PÇ-5 Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkındaki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir PÇ-6 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir PÇ-7 Biyoloji alanındaki mevcut uygulamalar için gerekli çağdaş teknikleri ve teçhizat kullanabilme becerisine sahiptir |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
1 Giriş; Fizyolojik olaylar 2 Hareket Fizyolojisi 3 Sinir Fizyolojisi 4 Solunum Fizyolojisi 5 Dolaşım Fizyolojisi 6 Sindirim Fizyolojisi 7 Boşaltım Fizyolojisi 8 Arasınav 9 Duygu Organları Fizyolojisi 10 Endokrin Fizyolojisi 11 Davranış Fizyolojisi 12 Üreme Fizyolojisi 13 Beslenme Fizyolojisi 14 Davranış Fizyolojisi 15 Genel Değerlendirme 16 Dönem Sonu Sınavı | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş; Fizyolojik olaylar | oral presentation, ppt presantation, questioning and answering |
2 | Hareket Fizyolojisi | oral presentation, ppt presantation, questioning and answering |
3 | Sinir Fizyolojisi | oral presentation, ppt presantation, questioning and answering |
4 | Solunum Fizyolojisi | oral presentation, ppt presantation, questioning and answering |
5 | Dolaşım Fizyolojisi | oral presentation, ppt presantation, questioning and answering |
6 | Sindirim Fizyolojisi | oral presentation, ppt presantation, questioning and answering |
7 | Boşaltım Fizyolojisi | oral presentation, ppt presantation, questioning and answering |
8 | Ara Sınav | |
9 | Duygu Organları Fizyolojisi | oral presentation, ppt presantation, questioning and answering |
10 | Endokrin Fizyolojisi | oral presentation, ppt presantation, questioning and answering |
11 | Davranış Fizyolojisi | oral presentation, ppt presantation, questioning and answering |
12 | Üreme Fizyolojisi | oral presentation, ppt presantation, questioning and answering |
13 | Beslenme Fizyolojisi | oral presentation, ppt presantation, questioning and answering |
14 | Davranış Fizyolojisi | oral presentation, ppt presantation, questioning and answering |
15 | Genel Değerlendirme | oral presentation, ppt presantation, questioning and answering |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Ya?amda ve Hekimlikte Fizyoloji, Prof. Dr. Ahmet Noyan ?nan Fizyolojisi, Prof. Dr. Abdurrahman Aktümsek | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Yaşamda ve Hekimlikte Fizyoloji, Prof. Dr. Ahmet Noyan İnan Fizyolojisi, Prof. Dr. Abdurrahman Aktümsek |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 10 | 1 | 10 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 50 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 9 | 9 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 116 |