|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | BİYOLOJİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SEVİL SUNGUR (sevilsungur@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SEVİL SUNGUR, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı; mikroorganizmaların tanımlanması ve sınıflandırılması, mikroorganizmaların insanlarla ilişkileri, bakteriler, virüsler, ökaryotik mikroorganizmalar, mikroorganizmaların hücresel özellikleri, çoğalma, metabolizması ve genetiği, mikroorganizmaların bulaşma yolları ve bağışıklık yanıtı kapsamındaki konularda bilgi kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bakterilerin morfolojik ve anatomik yapılarını öğrenir |
PÇ-1 Biyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlar PÇ-2 Biyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlar ve aktarır PÇ-4 Biyoloji ve ilgili alanlarda biyolojik problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahiptir PÇ-6 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Bakteri metabolizmasını öğrenir |
PÇ-1 Biyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlar PÇ-2 Biyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlar ve aktarır PÇ-12 Alanı ile ilgili sahip olduğu insan sağlığı ve çevre bilinci konularındaki bilgi birikimini toplum yararına kullanır |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Bakterilerde genetik madde transferi, plazmitler ve kemoterapatik ajanları öğrenir |
PÇ-2 Biyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlar ve aktarır PÇ-12 Alanı ile ilgili sahip olduğu insan sağlığı ve çevre bilinci konularındaki bilgi birikimini toplum yararına kullanır |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Mikroorganizmaları tanımlayabilir ve sınıflandırabilir, patolojik etkilerini tanımlayabilir |
PÇ-1 Biyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlar PÇ-2 Biyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlar ve aktarır PÇ-5 Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkındaki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir PÇ-7 Biyoloji alanındaki mevcut uygulamalar için gerekli çağdaş teknikleri ve teçhizat kullanabilme becerisine sahiptir PÇ-10 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir PÇ-11 Ulusal ve Uluslararası çağdaş sorunları izler |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Mikroorganizmalar, sınıflandırması ve insan ilişkileri Mikrobiyal hücre yapısı ve işlevi Mikrobiyal metabolizma Mikrobiyal büyüme ve çevresel faktörler Mikrobiyal genom, genetik regülasyonlar Bakterilerin sınıflandırılması Virüsler ve viral genom İmmunite ve konukçu savunması Bakteriyal ve viral hasatlıklar, epidemiyoloji İnsan mikrobiotası | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Mikrobiyolojiye giriş, mikroorganizmalar, insanlarla ilişkileri | Konu anlatımı, soru cevap |
2 | Mikroorganizmaların sınıflandırılması / laboratuvar düzeni ve gereçleri | Konu anlatımı, soru cevap, kavram haritası |
3 | Mikrobiyal hücre yapısı ve işlevi / mikroskoplar, görüntüleme yöntemleri | Konu anlatımı, soru cevap |
4 | Mikrobiyal metabolizma ve enerji kazanımı / mikrobiyolojik kavramlar | Konu anlatımı, soru cevap |
5 | Mikrobiyal büyüme ve çevresel faktörler / mikroorganizmaların üretilmesi ve besiyeri | Konu anlatımı, soru cevap |
6 | Bakteriler / bakterilerin kültüre alınması | Konu anlatımı, soru cevap |
7 | Virüsler / saf kültür, izolasyon tenikleri | Konu anlatımı, soru cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ökaryotik mikroorganizmalar / Boyalar ve boyama yöntemleri | Konu anlatımı, soru cevap |
10 | Mikrobiyal genom ve genetik regülasyon | Konu anlatımı, soru cevap |
11 | İmmunite ve konukçu savunması | Konu anlatımı, soru cevap |
12 | Mikrobiyal moleküler tanı | Konu anlatımı, soru cevap |
13 | Bakteri patogenezi mekanizmaları | Konu anlatımı, soru cevap |
14 | İnsan mikrobiotası | Konu anlatımı, soru cevap |
15 | Genel değerlendirme-tekrar | Konu anlatımı, soru cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Madigan MT, Martinko, JM: Brock-Mikroorganizmaların Biyolojisi, 2010 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Öğretim üyesi notları, ders kitabı, bilgisayar, projeksiyon, tahta |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 7 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 8 | 1 | 8 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 10 | 1 | 10 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |