|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | TURİZM ANİMASYONU | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | HATİCE ÇAKIR (hatice.cakir@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | İngilizce | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, öğrencilerin kişisel bilgiler hakkında temel düzeyde İngilizce iletişim kurabilmelerini ve somut ihtiyaçlarının giderilmesini amaçlayan günlük konuşma ifadelerini anlayıp kullanabilir hale getirmektir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | temel düzeyde gramer yapılarını öğrenir |
PÇ-5 En az bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü A2 düzeyinde bilir. PÇ-7 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği yabancı dil bilgisini sektörde kullanır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | konuşma İngilizcesinde faydalı olabilecek kalıpları bilir |
PÇ-5 En az bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü A2 düzeyinde bilir. PÇ-7 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği yabancı dil bilgisini sektörde kullanır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | temel düzeyde kelime bilgisi edinir |
PÇ-5 En az bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü A2 düzeyinde bilir. PÇ-7 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği yabancı dil bilgisini sektörde kullanır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | faydalı kalıplardan yararlanarak kendini ifade eder |
PÇ-5 En az bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü A2 düzeyinde bilir. PÇ-7 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği yabancı dil bilgisini sektörde kullanır. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Geniş zaman, sıfatlar, zamirler, zaman edatları, tekil-çoğul isimler, isimler, sayılar, meslekler, ülkeler, diller ve milliyetler, kendini tanıtma, başkasını tanıtma, aile, spor, yiyecek ve içecek, saati söyleme, alfabe, telefonda konuşma, günler, günlük ifadeler. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Selamlaşma, kendini tanıtma, 'to be' fiili, sahiplik sıfatları: my, your. 1-10 sayılar, çoğullar, 'to be' fiili. | Görsel ve sözlü anlatım, rol yapma, soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, bireysel çalışma. |
| 2 | Ülkeler, kişi zamirleri: he/she/they, sahiplik sıfatları: his/her | Görsel ve sözlü anlatım, rol yapma, soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, bireysel çalışma. |
| 3 | Sahiplik zamirleri: his/her, 11-30 sayılar, sıfatlar. | Görsel ve sözlü anlatım, rol yapma, soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, bireysel çalışma. |
| 4 | Meslekler, başkasını tanıtma, 'to be' fiili | Görsel ve sözlü anlatım, rol yapma, soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, bireysel çalışma. |
| 5 | 'to be' fiilinin olumsuz ve soru hali, sık kullanılan ifadeler ve cümleler. | Görsel ve sözlü anlatım, rol yapma, soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, bireysel çalışma. |
| 6 | Sahiplik sıfatları: our/ their, sahiplik eki '-s', aile üyelerini tanımlama. | Görsel ve sözlü anlatım, rol yapma, soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, bireysel çalışma. |
| 7 | Sahiplik fiili: have/has, alfabe, telefon konuşmasını anlama, email adresini söyleme. | Görsel ve sözlü anlatım, rol yapma, soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, bireysel çalışma. |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Sevdiğin sporlar, yiyecek ve içecekler hakkında konuşma. Geniş zamanda cümleler kurma. | Görsel ve sözlü anlatım, rol yapma, soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, bireysel çalışma. |
| 10 | Belirteçler: a/an.Diller ve milliyetler. Sayılar ve fiyatlar. | Görsel ve sözlü anlatım, rol yapma, soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, bireysel çalışma. |
| 11 | Saati söyleme, geniş zaman: he/she, sıklık zarfları. | Görsel ve sözlü anlatım, rol yapma, soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, bireysel çalışma. |
| 12 | Birlikte kullanılan kelimeler, günler, zaman edatları. | Görsel ve sözlü anlatım, rol yapma, soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, bireysel çalışma. |
| 13 | Soru sözcükleri, nesne zamirleri. | Görsel ve sözlü anlatım, rol yapma, soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, bireysel çalışma. |
| 14 | İşaret zamirleri: this/that, adjectives, kartpostal yazma. | Görsel ve sözlü anlatım, rol yapma, soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, bireysel çalışma. |
| 15 | Ricada bulunma: Can I...?, Bir şehirdeki mekanlar. | Görsel ve sözlü anlatım, rol yapma, soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, bireysel çalışma. |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | New Headway Beginner-Student's Book 4th Edition | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| İngilizce ders kitabı, slaytlar, tahta, bilgisayar. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 2 | 2 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 60 | ||