|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SOSYOLOJİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | NEVAL KARANFİL (nevalkaranfil@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
NEVAL KARANFİL, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin amacı, Türk sosyologlarının kuramsal, kavramsal ve yöntemsel bakış açıları hakkında bilgi kazandırmaktır. Dersin bir diğer amacı, söz konusu isimlerin günümüz sosyolojisinin şekillenmesindeki etkileri ve Türk toplumunun sosyolojik analizinde öğrenciler için birer referans noktası oluşturmalarını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Türk Sosyologlarını tanıma, görüşlerini analiz etme becerisi kazanabilir. |
PÇ-1 1. Sosyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir.
PÇ-6 6. Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilir ve değerlendirebilir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Türkiye'de sosyolojinin gelişimini değerlendirebilir. |
PÇ-6 6. Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilir ve değerlendirebilir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. PÇ-12 12. Alanı ile ilgili sahip olduğu insan sağlığı ve çevre bilinci konularındaki bilgi birikimini toplum yararına kullanabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Türk Sosyologları ve çalışmaları hakkında bilgi sahibi olabilir. |
PÇ-2 2. Sosyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlayabilir ve aktarabilir. PÇ-5 5. Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkındaki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilir. PÇ-14 14. Sosyoloji alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ders, Ziya Gökalp, Prens Sabahaddin, Mümtaz Turhan, Behice Boran gibi erken dönem Türk sosyologlarını içerir. Bu sosyologların gerçekleştirdikleri çalışmalardan örneklere yer verilerek sosyolojik yaklaşımları ayrıntılı bir şekilde ele alınır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Türk Sosyolojisinin Temel Özellikleri ve tarihsel gelişimi | sözlü anlatım, soru-cevap |
2 | Türk Sosyoglarından Ziya Gökalp | sözlü anlatım soru-cevap |
3 | Türk Sosyoglarından Ziya Gökalp | sözlü anlatım soru-cevap |
4 | Türk Sosyoglarından Prens Sabahaddin | sözlü anlatım soru-cevap |
5 | Türk Sosyoglarından Prens Sabahaddin | sözlü anlatım soru-cevap |
6 | Türk Sosyoglarından Mehmet Ali Şevki Süvündük | sözlü anlatım soru-cevap |
7 | Türk Sosyoglarından Hilmi Ziya Ülken | sözlü anlatım soru-cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Türk Sosyoglarından Mümtaz Turhan | sözlü anlatım soru-cevap |
10 | Türk Sosyoglarından Mümtaz Turhan | sözlü anlatım soru-cevap |
11 | Türk Sosyologlarından Niyazi Berkes | sözlü anlatım soru-cevap |
12 | Türk Sosyologlarından Niyazi Berkes | sözlü anlatım soru-cevap |
13 | Türk Sosyologlarından Behice Boran | sözlü anlatım soru-cevap |
14 | Türk Sosyologlarından Behice Boran | sözlü anlatım soru-cevap |
15 | Genel tekrar | sözlü anlatım soru-cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Özdemir,Çağatay. (Der.). (2008). Türkiye’de Sosyoloji: İsimler Eserler. Ankara: Phoenix. | |
2 | Kongar,Emre. (1982). Türk Toplum Bilimcileri 1-2. İstanbul: Remzi Kitabevi. | |
3 | Kaçmazoğlu, H. Bayram. (2013). Türk sosyoloji Tarihi Üzerine Araştırmalar. İstanbul: Doğu Kitabevi. | |
4 | Avcı, N.; Aksoy, E. (Ed.). (2017). Türk Sosyologları. Lisans. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kaynak kitaplar, konu olan sosyologların çalışmaları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 12 | 24 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 10 | 10 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 12 | 36 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 132 |