|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İŞLETME (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | KORHAN KARACAOĞLU (kkaracaoglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı organizasyonlar içinde ekonomik açıdan değerli ürün, süreç ve hizmetlerin geliştirilmesi için gerekli olan yeni bilginin yaratımı, sentezi ve organizasyonunu kolaylaştıran inovasyon (yenilik) süreci ve bilgi yönetimi (bilginin yaratılması, işlenilmesi ve kullanılması) konularında genel bir bakış açısı kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İnovasyon ve bilgi yönetiminin temel konularını ve kavramlarını açıklayabilirler. |
PÇ-2 Modern yönetim perspektifi ile örgütsel düzeyde analiz yapma ve tasarlama, işletme yönetiminin; planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve denetim işlevlerini kavrama, anlatma ve uygulama konusunda bilgi sahibi olur. PÇ-3 Stratejik yönetimin temel kavramları, stratejik yönetim süreci ve stratejik analiz ile strateji seçimi, stratejileri uygulama ve kontrol konularında bilgi sahibi olur. PÇ-5 Organizasyonlardaki insan ve insan davranışı ile algı, tutum ve kişilik gibi konuların yanı sıra son yıllarda örgütsel davranış alanında ortaya çıkan yeni kavram teknik ve uygulamalara ilişkin ileri düzeyde akademik bilgi ve birikime sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | İnovasyon ve bilgi yönetimindeki araştırma alanlarını detaylı biçimde açıklayabilirler. |
PÇ-15 (Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanır. PÇ-17 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az. Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde kullanır. PÇ-18 Bilimsel araştırma yapmak ve tez yazmak için araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | İnovasyon ve bilgi yönetiminin iş hayatındaki gerekliliğini açıklayabilirler. |
PÇ-4 Kamu ve özel kesimde karşılaşılan İnsan kaynakları yönetimi uygulamaları kapsamında yer alan; iş analizi, insan kaynakları temini ve seçimi ile kariyer ve performans değerlendirme ve ücretlendirme gibi konularda ileri düzeyde bilgi sahibi olur ve çalışma yaşamında bunlardan yararlanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | İnovasyon ve bilgi yönetimindeki önemli gelişmeleri örnek verebilirler. |
PÇ-5 Organizasyonlardaki insan ve insan davranışı ile algı, tutum ve kişilik gibi konuların yanı sıra son yıllarda örgütsel davranış alanında ortaya çıkan yeni kavram teknik ve uygulamalara ilişkin ileri düzeyde akademik bilgi ve birikime sahip olur. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Dersin içeriğini, inovasyon yönetimi ve yaratıcılık, inovasyon için örgütsel yapılar ve liderlik, AR-GE yönetimi, yönetim bilişim sistemleri, bilgi çeşitleri, bilgi yaratma, bilginin transfer ve paylaşımı, bilgi yönetiminin araçları, örgütsel öğrenme ve öğrenen organizasyonlar konuları oluşturmaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İnovasyon Yönetimi için Yaratıcılık | Anlatım ve tartışma |
2 | İnovasyon için Örgütsel Yapılar ve Liderlik | Anlatım ve tartışma |
3 | İnovasyon kaynakları | Anlatım ve tartışma |
4 | İnovasyon tipleri | Anlatım ve tartışma |
5 | AR-GE yönetimi | Anlatım ve tartışma |
6 | Yönetim bilişim sistemleri | Anlatım ve tartışma |
7 | Yönetim bilişim sistemleri | Anlatım ve tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Bilgi yönetimine giriş | Anlatım ve tartışma |
10 | Bilgi çeşitleri | Anlatım ve tartışma |
11 | Bilgi yaratma | Anlatım ve tartışma |
12 | Bilgi transferi | Anlatım ve tartışma |
13 | Bilgi yönetimi araçları | Anlatım ve tartışma |
14 | Örgütsel öğrenme ve öğrenen organizasyonlar | Anlatım ve tartışma |
15 | İnovasyon ve bilgi yönetimi için stratejiler | Anlatım ve tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Akgün, A.E., Keskin, H. & Günsel, A., Bilgi Yönetimi ve Öğrenen Örgütler, 2009, Eflatun Yayınevi. | |
2 | Nonaka, I. & Takeuchi, H., The Knowledge-Creating Company, 1995, Oxford University Press. | |
3 | Uzkurt, Cevahir, Yenilik Yönetimi ve Yenilikçi Örgüt Kültürü, 2008, Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, notlar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 10 | 8 | 80 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 6 | 36 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 3 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |