|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | GÜNİL ÖZLEM AYAYDIN CEBE (gcebe@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Karşılaştırmalı Edebiyat Biliminin başlangıcından günümüze değin gelişimini aktarmak ve bu bağlamda yabancı ülkelerde ve Türkiye’de Karşılaştırmalı Edebiyat Biliminin gelişimi üzerinde durmak. Karşılaştırmalı Edebiyat Ekollerini (Fransız Ekolü, Alman Ekolü, Amerikan Ekolü, Rus Ekolü) derinlemesine incelemek dersin asıl amacıdır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Karşılaştırmalı edebiyatın temel ilkelerini, kavramlarını ve araştırma alanlarını öğrenir. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. PÇ-7 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Farklı edebiyat kültürleri arasındaki ilişkileri inceleyebilecek ve kültürlerarası diyalog bilincini kazanabilecektir. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. PÇ-7 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Karşılaştırmalı edebiyatta etki, imge ve alımlama çalışmalarının nasıl yapıldığını öğrenerek bu alanlarla ilgili bilgilerini Türk edebiyatı ve Batı edebiyatlarından seçilecek eserler üzerinde uygulayabilecektir. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. PÇ-7 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Karşılaştırmalı Edebiyatın temel ilkeleri, Karşılaştırmalı Edebiyatın temel kavramları ve araştırma alanları | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Karşılaştırmalı edebiyat kavramı ve kaynakçası | Konu anlatımı |
2 | Aynı edebiyatlar içinde karşılaştırma kavramı ve karşılaştırmalı edebiyat | Konu anlatımı |
3 | Karşılaştırmalı edebiyatla ilgili örnek çalışmaların incelenmesi | Konu anlatımı |
4 | Karşılaştırmalı edebiyatla ilgili örnek çalışmaların incelenmesi | Konu anlatımı |
5 | Karşılaştırmalı edebiyatla ilgili örnek çalışmaların incelenmesi | Konu anlatımı |
6 | Karşılaştırmalı edebiyatla ilgili örnek çalışmaların incelenmesi | Okuma, çözümleme |
7 | Karşılaştırmalı edebiyatla ilgili örnek çalışmaların incelenmesi | Konu anlatımı |
8 | Ara Sınav | |
9 | Seçilmiş eserler üzerine karşılaştırmalı edebiyat için uygulama çalışmaları | Okuma, çözümleme |
10 | Seçilmiş eserler üzerine karşılaştırmalı edebiyat için uygulama çalışmaları | Okuma, çözümleme |
11 | Seçilmiş eserler üzerine karşılaştırmalı edebiyat için uygulama çalışmaları | Okuma, çözümleme |
12 | Seçilmiş eserler üzerine karşılaştırmalı edebiyat için uygulama çalışmaları | Konu anlatımı |
13 | Seçilmiş eserler üzerine karşılaştırmalı edebiyat için uygulama çalışmaları | Okuma, çözümleme |
14 | Seçilmiş eserler üzerine karşılaştırmalı edebiyat için uygulama çalışmaları | Okuma, çözümleme |
15 | Seçilmiş eserler üzerine karşılaştırmalı edebiyat için uygulama çalışmaları | Okuma, çözümleme |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Enginün, İnci (1992), Mukayeseli Edebiyat, İstanbul: Dergâh. | |
2 | Kefeli, Emel (2000), Karşılaştırmalı Edebiyat İncelemeleri, İstanbul: Kitabevi | |
3 | Aytaç, Gürsel (1997), Karşılaştırmalı Edebiyat, Ankara: Gündoğan. | |
4 | ROUSSEAU M.Andre - PİCHOİS Claude (1994), Karşılaştırmalı Edebiyat, çev. Mehmet Yazgan, İstanbul: MEB. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Basılı ve çevrimiçi birincil ve ikincil kaynaklar (makale, kitap vd.), İnternet bağlantılı bilgisayar, yansıtıcı, yazı tahtası. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 10 | 30 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 3 | 12 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 5 | 6 | 30 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |