|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SERKAN KÖSE (serkankose@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Milli kültür araştırmalarının kapsamını, konusunu, yöntemini ve temel ilkelerini açıklama, Türk kültürü üzerine yapılan çalışmalar ve kuramsal bakış açıları hakkında bilgi sahibi olma ve bunları açıklama. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kültür araştırmalarının kapsamını, konusunu, yöntemini ve temel ilkelerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Türk kültürü üzerine yapılan çalışmalar ve kuramsal bakış açıları hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Milli kültür araştırmalarının kapsamı, konusu, yöntemi ve temel ilkeleri, Türk kültürü üzerine yapılan çalışmalar ve kuramsal bakış açıları. İslamiyet öncesi Türk milli kültür unsurlarının ana hatları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kültür kavramı ve tanım farklılıkları | Anlatma Yöntemi |
2 | Türk kültürünün temel değerler sistemi | Anlatma Yöntemi |
3 | Türklerde aile ve akrabalık | Anlatma Yöntemi, Makale İnceleme |
4 | Türklerde millet anlayışı | Anlatma Yöntemi, Makale İnceleme |
5 | Türklerde devlet anlayışı | Anlatma Yöntemi, Makale İnceleme |
6 | Türklerde sosyal düzen | Anlatma Yöntemi, Makale İnceleme |
7 | Eski Türklerde ekonomi | Anlatma Yöntemi, Makale İnceleme |
8 | Ara Sınav | |
9 | Türk sanatının kaynakları | Anlatma Yöntemi, Makale İnceleme |
10 | Türk dilinin tarihi aşamaları | Anlatma Yöntemi, Makale İnceleme |
11 | Türk edebi dil örnekleri | Metin Tahlili, Kaynak Tarama, Metin İnceleme |
12 | Türklerde maddi kültür unsurları | Metin Tahlili, Kaynak Tarama, Metin İnceleme |
13 | Milli kültürün oluşumundaki faktörler | Anlatma Yöntemi, Makale eleştirisi |
14 | Milli kültürün oluşumundaki faktörler | Tartışma yöntemi |
15 | Genel değerlendirme | Tartışma yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Togan, Zeki Velidi.Umumi Türk Tarihine Giriş. İstanbul 1981. | |
2 | Eberhard, W. Çin’in Şimal Komşuları. Ankara 1942. | |
3 | Roux, J. Paul.Türklerin ve Moğolların Eski Dini. İstanbul 1998. | |
4 | Ögel, Bahaeddin Türk Kültür Tarihine Giriş. C.I, II. Akara 1985. | |
5 | Kafesoğlu, İbrahim. Türk Millî Kültürü. İstanbul 1984. | |
6 | Divitçioğlu, Sencer.Kök Türkler. İstanbul 1987. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap, bilgisayar, projeksiyon, CD. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 8 | 8 | 64 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 6 | 36 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |