|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ŞENNUR MERVE YAKUT (sennurmerve@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SEVAL ARAS, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Çevresel toksik maddelerin ekosistem üzerindeki etkilerinin öğretilmesi. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Toksik maddelerin canlılar ve çevre üzerindeki etkilerini tanımlayabilir. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve Çevre Mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanabilme,
PÇ-8 Ulusal ve uluslar arası alanda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilme ve yenileme yetkinliği. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Biyolojik izleme yapabilir. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve Çevre Mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanabilme,
PÇ-2 Çevre Bilimleri ve Çevre Teknolojisi konusundaki Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama, PÇ-8 Ulusal ve uluslar arası alanda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilme ve yenileme yetkinliği. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Toksik Kirleticilerin sınıflandırmasını yapabilir. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve Çevre Mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanabilme,
PÇ-2 Çevre Bilimleri ve Çevre Teknolojisi konusundaki Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama, |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Toksik kirleticiler ile mücadele yöntemlerini tanımlayabilir. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve Çevre Mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanabilme,
PÇ-2 Çevre Bilimleri ve Çevre Teknolojisi konusundaki Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama, |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Toksikolojiye giriş ve tanımlar. kirleticilerin sınıflandırılmaları, toksik maddelerin etkileri, pestisitler, ağır metaller, PCPler, insektisitler kimyasal dağılımları, biyoakümülasyon, biyomagnifikasyon, biyokansantrasyon biyotransformasyon, biyolojik izleme, fotosentetik organizmalar ve ötrofikasyon. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Toksikolojiye giriş ve tanımlar. | Anlatma Yöntemi |
2 | Çevre Toksikolojisinin çerçevesi, Doz – Tepki ilişkileri. | Anlatma Yöntemi |
3 | Kirleticilerin sınıflandırılmaları. | Anlatma Yöntemi |
4 | Toksik Maddelerin (TM) Absorpsiyonu, TM insan Vücudunda Dağılımı ve Birikimi, | Anlatma Yöntemi |
5 | Toksik maddelerin canlılar ve çevre üzerine etkileri. | Anlatma Yöntemi |
6 | Pestisitler | Anlatma Yöntemi |
7 | Ağır metaller | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | PCP'ler | Anlatma Yöntemi |
10 | İnsektisitler kimyasal dağılımları, | Anlatma Yöntemi |
11 | Biyoakümülasyon | Anlatma Yöntemi |
12 | Biyomagnifikasyon | Anlatma Yöntemi |
13 | Biyokonsantrasyon, biyotransformasyon. | Anlatma Yöntemi |
14 | Biyolojik izleme, fotosentetik organizmalar. | Anlatma Yöntemi |
15 | Ötrofikasyon | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | • Principles of Environmental Toxicology, I.L. Shaw ve J. Chadwick, CRC Press, 1998. | |
2 | • Environmental Toxicology Assessment, M. Richardson, Taylor & Francis, London, 1995. | |
3 | • Ekotoksikoloji, H. Parlak, Ö. Arslan, M. Boyacıoğlu ve A. Karaaslan, Ege Üniversitesi, İzmir, 2009. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Deneysel ders malzemesi bulunmamaktadır. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 10 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 12 | 12 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 6 | 30 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 6 | 30 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 138 |