|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SERKAN ŞAHİNKAYA (serkansahinkaya@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Anaerobik arıtmanın esaslarının, süreç çeşitlerinin ve tasarım detaylarının verilmesidir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Anaerobik arıtma esasların açıklayabilir. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve Çevre Mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanabilme,
PÇ-2 Çevre Bilimleri ve Çevre Teknolojisi konusundaki Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama, PÇ-3 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi, PÇ-4 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi, |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Anaerobik arıtma sistemlerinin işletmesini özetleyebilir. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve Çevre Mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanabilme,
PÇ-2 Çevre Bilimleri ve Çevre Teknolojisi konusundaki Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama, PÇ-3 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi, PÇ-4 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi, |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Anaerobik arıtma ünitelerini tasarlayabilir. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve Çevre Mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanabilme,
PÇ-2 Çevre Bilimleri ve Çevre Teknolojisi konusundaki Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama, PÇ-3 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi, PÇ-4 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi, |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Anaerobik arıtma işleminin kullanıldığı yerler, avantaj ve dezavantajları, anaerobik arıtma işleminin mekanizması, anaerobik çürüme işleminin kinetiği, İlkel anaerobik prosesler: septik tanklar, Emscher tankları ve tasarımı, standart ve yüksek hızlı çürütücülerin boyutlandırılmasına ilişkin örnekler, gaz oluşumu, gaz toplama sistemleri, yapı şekilleri ve donanımı, çürütücülerin ısıtılması, anaerobik kontakt prosesi, anaerobik filtreler, aşağı akışlı sabit yataklı reaktörler, yukarı akışlı anaerobik çamur yatak reaktörler, akışkan yataklı reaktörler, anaerobik sistemlerin işletilmesi, anaerobik sistemlere uygulamadan örnekler. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Anaerobik arıtma işleminin kullanıldığı yerler, avantaj ve dezavantajları | Anlatma Yöntemi |
2 | Anaerobik arıtma işleminin mikrobiyolojisi | Anlatma Yöntemi |
3 | Anaerobik çürüme işleminin kinetiği | Anlatma Yöntemi. |
4 | İlkel anaerobik prosesler: septik tanklar ve Emscher tankları ve tasarımı | Anlatma Yöntemi |
5 | Standart ve yüksek hızlı çürütücüler, gaz oluşumu, gaz toplama sistemleri, yapı şekilleri ve donanımı, çürütücülerin ısıtılması. | Anlatma Yöntemi, Soru ve Cevap |
6 | Standart ve yüksek hızlı çürütücülerin tasarımı ve projelendirme örnekleri. | Anlatma Yöntemi, Soru ve Cevap |
7 | Standart ve yüksek hızlı çürütücülerin tasarımı ve projelendirme örnekleri. | Anlatma Yöntemi, Soru ve Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Anaerobik kontakt prosesi, anaerobik filtreler | Anlatma Yöntemi, Soru ve Cevap |
10 | Aşağı akışlı sabit yataklı reaktörler, yukarı akışlı anaerobik çamur yatak reaktörler | Anlatma Yöntemi, Soru ve Cevap |
11 | Akışkan yataklı reaktörler | Anlatma Yöntemi, Soru ve Cevap |
12 | Anaerobik sistemlerin işletilmesi | Anlatma Yöntemi, Soru ve Cevap |
13 | Anaerobik lagünler | Anlatma Yöntemi, Soru ve Cevap |
14 | Endüstriyel tesislerde anaerobik sistemlere uygulamadan örnekler | Anlatma Yöntemi, Soru ve Cevap |
15 | Anaerobik sistemlere uygulamadan örnekler | Anlatma Yöntemi, Soru ve Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Filibeli, A., Büyükkamacı, N., Ayol, A. (2000). Anaerobik Arıtma. DEÜ Mühendislik Fakültesi Yayınları. | |
2 | Öztürk, İ. (2000). Anaerobik Biyoteknoloji ve Uygulamaları. Su Vakfı Yayınları. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, Projektör, Projeksiyon Perdesi, Tahta, Makaleler, Ders Kitapları/Yardımcı Kitaplar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 142 |