|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SERKAN ŞAHİNKAYA (serkansahinkaya@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Anaerobik arıtmanın esaslarının, süreç çeşitlerinin ve tasarım detaylarının verilmesidir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Anaerobik arıtma esasların açıklayabilir. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve Çevre Mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanabilme,
PÇ-2 Çevre Bilimleri ve Çevre Teknolojisi konusundaki Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama, PÇ-3 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi, PÇ-4 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi, |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Anaerobik arıtma sistemlerinin işletmesini özetleyebilir. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve Çevre Mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanabilme,
PÇ-2 Çevre Bilimleri ve Çevre Teknolojisi konusundaki Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama, PÇ-3 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi, PÇ-4 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi, |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Anaerobik arıtma ünitelerini tasarlayabilir. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve Çevre Mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanabilme,
PÇ-2 Çevre Bilimleri ve Çevre Teknolojisi konusundaki Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama, PÇ-3 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi, PÇ-4 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi, |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Anaerobik arıtma işleminin kullanıldığı yerler, avantaj ve dezavantajları, anaerobik arıtma işleminin mekanizması, organik katı atıkların çürütülmesi, anaerobik çürüme işleminin kinetiği, İlkel anaerobik prosesler: septik tanklar, Emscher tankları ve tasarımı, standart ve yüksek hızlı çürütücülerin boyutlandırılmasına ilişkin örnekler, gaz oluşumu, gaz toplama sistemleri, yapı şekilleri ve donanımı, çürütücülerin ısıtılması, işletilmesi ve işletme sorunlarına örnekler. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Anaerobik arıtma işleminin kullanıldığı yerler, avantaj ve dezavantajları | Anlatma Yöntemi |
2 | Anaerobik arıtma işleminin mikrobiyolojisi | Anlatma Yöntemi |
3 | Anaerobik çürüme işleminin kinetiği | Anlatma Yöntemi. |
4 | Organik katı atıkların çürütülmesi ve enerji kazanımı. | Anlatma Yöntemi |
5 | İlkel anaerobik prosesler: septik tanklar ve Emscher tankları ve tasarımı | Anlatma Yöntemi, Soru ve Cevap |
6 | Standart ve yüksek hızlı çürütücüler, gaz oluşumu, gaz toplama sistemleri, yapı şekilleri ve donanımı, çürütücülerin ısıtılması. | Anlatma Yöntemi, Soru ve Cevap |
7 | Standart ve yüksek hızlı çamur çürütücülerin tasarımı ve projelendirme örnekleri. | Anlatma Yöntemi, Soru ve Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Standart ve yüksek hızlı çürütücülerin tasarımı ve projelendirme örnekleri. | Anlatma Yöntemi, Soru ve Cevap |
10 | Aşağı akışlı sabit yataklı reaktörler, yukarı akışlı anaerobik çamur yatak reaktörler | Anlatma Yöntemi, Soru ve Cevap |
11 | Akışkan yataklı reaktörler | Anlatma Yöntemi, Soru ve Cevap |
12 | Anaerobik çürütücülerin işletilmesi ve işletme sorunları | Anlatma Yöntemi, Soru ve Cevap |
13 | Endüstriyel ve evsel katı atıkların anaerobik çürütülmesi ve sistem tasarımları. | Anlatma Yöntemi, Soru ve Cevap |
14 | Endüstriyel tesislerde anaerobik sistemlere uygulamadan örnekler | Anlatma Yöntemi, Soru ve Cevap |
15 | Çürütülmüş çamurların yönetimi. | Anlatma Yöntemi, Soru ve Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Filibeli, A., Büyükkamacı, N., Ayol, A. (2000). Anaerobik Arıtma. DEÜ Mühendislik Fakültesi Yayınları. | |
2 | Öztürk, İ. (2000). Anaerobik Biyoteknoloji ve Uygulamaları. Su Vakfı Yayınları. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, Projektör, Projeksiyon Perdesi, Tahta, Makaleler, Ders Kitapları/Yardımcı Kitaplar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 142 |