|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SAĞLIK KURUMLARI İŞLEMECİLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ALİ RIZA ÖZDEMİR (ozdemirali@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
FERDA ÜSTÜN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Eğitimde dramanın temel öğelerini açıklayabilecek,temel özelliklerini yorumlayabilecek,dramanın aşamalarını kavrayabileceksiniz. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Yaratıcı drama yoluyla bireysel özellikleri tanıyabilme, |
PÇ-16 Alanında birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | bireysel farklılıkları ayırt edebilme |
PÇ-1 Sağlık alanında temel düzeyde işletmecilik bilgilerine sahiptir. |
Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | kendisini başkasının yerine koyabilme |
PÇ-9 Sağlık alanındaki işletmecilik ile edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Eğitimde Dramanın Tanımı, Genel Özellikleri ve Tanımları, Öğeleri, Amaçları, Aşamaları | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Eğitsel dramanın tanımı | Anlatım |
2 | Psikodrama, yaratıcı drama, drama-oyun ve eğitsel dramanın Özellikleri | Anlatım |
3 | Çocuklarda drama uygulamalarının tarihsel gelişimi,eğitsel dramanın uygulama aşamaları | Anlatım |
4 | Eğitsel dramanın uygulama aşamaları | Anlatım |
5 | Eğitsel dramanın yaş gruplarına ve uygulama alanlarına göre sınıflandırılmas | Anlatım |
6 | Eğitsel dramada öğretmen nitelikleri,drama oyun alanı ve araç-gereçlerini hazırlama ilkeleri 9 11 | Anlatım |
7 | Eğitsel dramada özel teknikler | Anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Eğitsel dramanın değerlendirilmesi | Anlatım |
10 | Eğitsel drama örnekleri | Rol play |
11 | Eğitsel drama örnekleri | Rol play |
12 | Eğitsel drama örnekleri | Rol play |
13 | Eğitsel drama örnekleri | Rol play |
14 | Eğitsel drama örnekleri | Rol play |
15 | Eğitsel drama örnekleri | Rol play |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Karadağ, E.- Çalışkan, N. (2006), Kuramdan – Uygulamaya İlköğretimde Drama, Ankara, Anı Yayıncılık. | |
2 | Üstündağ, Tülay. (2000) Yaratıcı Drama Öğretmenimin Günlüğü, Ankara: Pegem Yayınları, | |
3 | Önder, Alev. (1999) Yaparak Yaşayarak Öğrenmede Eğitici Drama. İstanbul:Epsilon Yayınları. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 3 | 10 | 30 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 2 | 6 |
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 92 |