|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SAĞLIK KURUMLARI İŞLEMECİLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SERAP ÜNAL (serapunal@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Psikolojinin ve psikoloji terimlerinin, bireysel gelişim dönemlerinin ve en sık kullanılan savunma mekanizmaları ile yaşlı hasta psikolojisinin öğretilmesidir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Psikoloji ve psikolojiye ait terimleri açıklayabilir. |
PÇ-2 Karar uygulama ve davranışlarında işletmecilik ve yönetim alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanma becerisine sahiptir. PÇ-3 Sağlık alanındaki işletmecilikle ilgili bilgileri analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir. PÇ-4 Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Kişilik ve gelişim dönemlerini açıklayabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Bireylere ve bakım verenlere yönelik koruyucu ruh sağlığı gereksinimini saptayabilir. |
PÇ-14 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler konularında yeterli bilince sahiptir. PÇ-18 Sağlık sistemi içerisinde bulunan kurum ve kuruluşları tanır, alanında çalışan bir birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun hareket eder. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Bireylerin bakım sürecinde grup davranışlarını kullanabilir. |
PÇ-2 Karar uygulama ve davranışlarında işletmecilik ve yönetim alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanma becerisine sahiptir. PÇ-16 Alanında birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. PÇ-18 Sağlık sistemi içerisinde bulunan kurum ve kuruluşları tanır, alanında çalışan bir birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun hareket eder. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders öğrenciye psikolojinin ve psikoloji terimlerinin, bireysel gelişim dönemlerinin ve en sık kullanılan savunma mekanizmaları ile yaşlı hasta psikolojisinin öğretilmesine yönelik bilgileri kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Psikolojinin tanımı ve diğer bilim dalları ile ilişkisi, davranış ve temel öğeler | Anlatma Yöntemi |
2 | Psikolojinin tanımı ve diğer bilim dalları ile ilişkisi, davranış ve temel öğeler | Anlatma Yöntemi |
3 | İnsan ve öğrenme, güdüleme, algı, gereksinimler, içgüdüler, dürtüler, engellenme, çatışma, duygu ve heyecanlar, önyargı | Anlatma Yöntemi |
4 | İnsan ve öğrenme, güdüleme, algı, gereksinimler, içgüdüler, dürtüler, engellenme, çatışma, duygu ve heyecanlar, önyargı | Anlatma Yöntemi |
5 | Çaba Amaçlama, Duygu, Öğrenme, Bellek, Zeka, Dikkat, İrade, Bilinç | Anlatma Yöntemi |
6 | Çaba Amaçlama, Duygu, Öğrenme, Bellek, Zeka, Dikkat, İrade, Bilinç | Anlatma Yöntemi |
7 | Kişilik ve gelişim dönemleri | Örnek Olay Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kişilik ve gelişim dönemleri | Örnek Olay Yöntemi |
10 | Savunma Mekanizması, uyum ve davranış bozuklukları, davranış bozukluklarında tedavi ve koruyucu ruh sağlığı | Örnek Olay Yöntemi |
11 | Savunma Mekanizması, uyum ve davranış bozuklukları, davranış bozukluklarında tedavi ve koruyucu ruh sağlığı | Örnek Olay Yöntemi |
12 | Grupların Davranış Üzerinde Etkisi, hasta psikolojisi | Örnek Olay Yöntemi |
13 | Grupların Davranış Üzerinde Etkisi, hasta psikolojisi | Örnek Olay Yöntemi |
14 | Seminer Sunumu | Drama Rol Yapma |
15 | Seminer Sunumu | Drama Rol Yapma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Psikolojiye Giriş-Anadolu Üniversitesi Yayınları | |
2 | CÜCELOĞLU, Doğan. İnsan ve Davranışı Psikolojinin Temel Kavramları, Remzi Kitabevi. 11. Basım. Eylül, 2002. | |
3 | VELİOĞLU, Perihan. Ruh Sağlığı ve Psikiyatri Hemşireliği. İstanbul, 1992. | |
4 | DOĞAN, Orhan. Sağlık Bilimleri Alanında Davranış Bilimleri. T.C. Cumhuriyet Üniversitesi Yayınları. Sivas, 1999. | |
5 | Aytaç Serpil, İnsanı Anlama Çabası (Psikolojiye Giriş), Ezgi Kitabevi Yayınları, Bursa 2000. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, projeksiyon cihazı, kitap, dergi |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 6 | 12 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 5 | 10 |
c) Performans Ödevi | 2 | 4 | 8 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |