|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | GIDA MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | RECEP KARA (recepkara@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
RECEP KARA, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Eğitime başlayan öğrencilere ilk yılında biyoloji ve biyolojik okuryazarlık ile ilgili temel kavramların ve bilgilerin öğretilmesi |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Canlıların isimlendirilmesi ve sınıflandırılmasının gerekliliğini öğrenebilir. |
PÇ-2 Alanı ile ilgili problemleri belirleme, tanımlama ve çözme becerisine sahiptir. PÇ-8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-2 | Canlıların yapısı, çeşitliliği ve üremesi konularını öğrenebilir |
PÇ-1 Gıda Mühendisliği ile ilgili temel mühendislik konularında yeterli alt yapıya sahiptir. PÇ-5 Bilgiye erişebilme yöntemlerini kavrar. PÇ-8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Kalıtımın moleküler temelini, DNA nın yapısını, replikasyonunu ve protein sentezini açıklayabilir |
PÇ-1 Gıda Mühendisliği ile ilgili temel mühendislik konularında yeterli alt yapıya sahiptir. PÇ-3 Nitelikli araştırma planlama, uygulama ve sonuçları analiz etme bilgi ve becerisine sahiptir. PÇ-5 Bilgiye erişebilme yöntemlerini kavrar. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Canlı Kavram ve Canlı Kimyası, Hücre Yapısı, Canlıların Sınıflandırılması, Mikroorganizmaların Yapısı ve İşlevi, Bitkilerin Yapısı ve İşlevi, Hayvan Yapı ve Fonksiyonları, Bitkilerde Üreme ve Gelişme, Hayvanlarda Üreme ve Gelişme, Genetik, Ekoloji, Evrim. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Canlı Kavram ve Canlı Kimyası | Anlatım |
2 | Hücre Yapısı | Anlatım |
3 | Canlıların Sınıflandırılması | Anlatım |
4 | Mikroorganizmaların Yapısı ve İşlevi | Anlatım |
5 | Bitkilerin Yapısı ve İşlevi | Anlatım |
6 | Metabolizma: Fotosentez, Solunum | Anlatım |
7 | Hayvan Yapı ve Fonksiyonları | Anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Bitkisel organlar | Anlatım |
10 | Bitkilerde Üreme ve Gelişme | Anlatım |
11 | Hayvanlarda Üreme ve Gelişme | Anlatım |
12 | Genetik | Anlatım |
13 | Genetik | Anlatım |
14 | Ekoloji | Anlatım |
15 | Evrim | Anlatım |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Kılıç, Y. 2009. Anadolu Üniversitesi Yayınları Genel Biyoloji Ders Kitabı, Anadolu Üniversitesi Web-Ofset Tesisleri, Yayın No:1965, Eskişehir. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 66 |