|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | GIDA MÜHENDİSLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | BÜLENT ZORLUGENÇ (bzorlugenc@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Mikroorganizmaların genel özellikleri, mikrobiyal metabolizma, gelişme koşulları, mikroorganizmaların sayımı, izolasyonu konularında öğrenciye bilgi kazandırılması. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Mikroorganizmaları sınıflandırabilir |
PÇ-2 Alanı ile ilgili problemleri belirleme, tanımlama ve çözme becerisine sahiptir. PÇ-5 Bilgiye erişebilme yöntemlerini kavrar. PÇ-6 Bireysel olarak farklı çalışma gruplarında etkin çalışabilir ve sorumluluk alma özgüvenine sahiptir. PÇ-14 Gıda güvenilirliği açısından önem arz eden risklerin ortadan kaldırılması veya minimum düzeye indirilmesine yönelik bilgi birikimi ve uygulama becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-2 | Bakteri, maya, küf, virüslerin özelliklerini tanımlayabilir. |
PÇ-2 Alanı ile ilgili problemleri belirleme, tanımlama ve çözme becerisine sahiptir. PÇ-5 Bilgiye erişebilme yöntemlerini kavrar. PÇ-6 Bireysel olarak farklı çalışma gruplarında etkin çalışabilir ve sorumluluk alma özgüvenine sahiptir. PÇ-14 Gıda güvenilirliği açısından önem arz eden risklerin ortadan kaldırılması veya minimum düzeye indirilmesine yönelik bilgi birikimi ve uygulama becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-3 | Mikroorganizmaların besin ihtiyaçları hakkında bilgi verebilir. |
PÇ-2 Alanı ile ilgili problemleri belirleme, tanımlama ve çözme becerisine sahiptir. PÇ-5 Bilgiye erişebilme yöntemlerini kavrar. PÇ-6 Bireysel olarak farklı çalışma gruplarında etkin çalışabilir ve sorumluluk alma özgüvenine sahiptir. PÇ-14 Gıda güvenilirliği açısından önem arz eden risklerin ortadan kaldırılması veya minimum düzeye indirilmesine yönelik bilgi birikimi ve uygulama becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-4 | Mikrooganizmaların gelişiminde etkili faktörleri tanımlayabilir |
PÇ-2 Alanı ile ilgili problemleri belirleme, tanımlama ve çözme becerisine sahiptir. PÇ-5 Bilgiye erişebilme yöntemlerini kavrar. PÇ-6 Bireysel olarak farklı çalışma gruplarında etkin çalışabilir ve sorumluluk alma özgüvenine sahiptir. PÇ-14 Gıda güvenilirliği açısından önem arz eden risklerin ortadan kaldırılması veya minimum düzeye indirilmesine yönelik bilgi birikimi ve uygulama becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-5 | Mikrobiyal metabolizmayı tanımlayabilir |
PÇ-2 Alanı ile ilgili problemleri belirleme, tanımlama ve çözme becerisine sahiptir. PÇ-6 Bireysel olarak farklı çalışma gruplarında etkin çalışabilir ve sorumluluk alma özgüvenine sahiptir. PÇ-14 Gıda güvenilirliği açısından önem arz eden risklerin ortadan kaldırılması veya minimum düzeye indirilmesine yönelik bilgi birikimi ve uygulama becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-6 | Mikrobiyal üremeyi kontrol edebilir |
PÇ-1 Gıda Mühendisliği ile ilgili temel mühendislik konularında yeterli alt yapıya sahiptir. PÇ-2 Alanı ile ilgili problemleri belirleme, tanımlama ve çözme becerisine sahiptir. PÇ-13 Gıda üretim prosesleri, kalite kontrolü, ürün kalitesinin artırılması, ürün geliştirme ve gıda analizleri alanlarında yeterli düzeyde bilgi ve beceriye sahiptir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Mikroorganizmaların özellikleri, besin ihtiyaçları, gelişme ihtiyaçları, mikrobiyal metabolizma ve mikrobiyolojik sayım teknikleri. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Mikrobiyolojinin tarihsel gelişimi, mikrobiyolojinin canlılar alemindeki yeri, mikroorganizmaların genel özellikleri | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 2 | Mikroorganizmaların hücre yapıları, Ökaryotik hücreler ve organalleri | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 3 | Prokaryotik hücre, hücre dışı madde veya organeller | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 4 | Mikroorganizmalarda bulunan diğer hücre içi maddeler | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 5 | Mikroorganizmalarda beslenme | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 6 | Mikroorganizmalarda gelişme ve gelişme koşulları, gelişme fizyolojisi | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 7 | Ders tekrarı | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Mikroorganizma gelişmesinin durdurulması, mikroorganizmalarda çoğalma | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 10 | Mikroorganizmalarda madde değişimi ve enerji temini | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 11 | Mikrobiyolojik kültür yöntemleri | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 12 | Mikroorganizma ekolojisi | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 13 | Mikroorganizmalarda kalıtsal değişim | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 14 | Mikroorganizmaların sınıflandırılması, viruslar | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 15 | Mikroorganizmaların önemi, İzolasyon yöntemleri ve doğal ortamlardan mikroorganizma izolasyonu | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Arda, M. “Temel Mikrobiyoloji”. 2006. Medisan Yayınevi. Ankara | |
| 2 | Özçelik, S. “Genel Mikrobiyoloji”. 1998. SDÜ Ziraat Fakültesi Yayın No:1. Isparta | |
| 3 | Güven, S., Demirel, N.N. Genel Mikrobiyoloji ve Laboratuvar kılavuzu. 2007. ÇOMU Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Yayın no:2 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | 0 | 0 | 0 |
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | 0 | 0 | 0 |
| 3.Laboratuvar Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| 4.Sunum | 0 | 0 | 0 |
| 5.Rapor | 0 | 0 | 0 |
| 6.Seminer | 0 | 0 | 0 |
| 7.Performans Ödevi | 0 | 0 | 0 |
| 8.Dönem Ödevi | 0 | 0 | 0 |
| 9.Proje | 0 | 0 | 0 |
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 8 | 8 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 5 | 10 |
| c) Performans Ödevi | 0 | 0 | 0 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 7 | 14 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 8 | 32 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 152 | ||