|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | GIDA MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | KAMİL EMRE GERÇEKASLAN (emre@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı öğrencilere, Organik Kimya konusundaki temel bilgi ve becerileri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Organik kimyanın önemini açıklayabilir. |
PÇ-1 Gıda Mühendisliği ile ilgili temel mühendislik konularında yeterli alt yapıya sahiptir. PÇ-2 Alanı ile ilgili problemleri belirleme, tanımlama ve çözme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Organik yapıların sınıflandırılmasını açıklayabilir. |
PÇ-1 Gıda Mühendisliği ile ilgili temel mühendislik konularında yeterli alt yapıya sahiptir. PÇ-2 Alanı ile ilgili problemleri belirleme, tanımlama ve çözme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Organik yapıları IUPAC sistemine göre tanımlayabilir. |
PÇ-1 Gıda Mühendisliği ile ilgili temel mühendislik konularında yeterli alt yapıya sahiptir. PÇ-2 Alanı ile ilgili problemleri belirleme, tanımlama ve çözme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Organik yapıların kimyasal sentezlerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Gıda Mühendisliği ile ilgili temel mühendislik konularında yeterli alt yapıya sahiptir. PÇ-2 Alanı ile ilgili problemleri belirleme, tanımlama ve çözme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Alkollerin molekül yapılarını, fiziksel özelliklerini ve reaksiyonlarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Gıda Mühendisliği ile ilgili temel mühendislik konularında yeterli alt yapıya sahiptir. PÇ-2 Alanı ile ilgili problemleri belirleme, tanımlama ve çözme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Eterlerin molekül yapılarını, fiziksel özelliklerini ve reaksiyonlarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Gıda Mühendisliği ile ilgili temel mühendislik konularında yeterli alt yapıya sahiptir. PÇ-2 Alanı ile ilgili problemleri belirleme, tanımlama ve çözme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-7 | Aldehit ve Ketonların molekül yapılarını, fiziksel özelliklerini ve reaksiyonlarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Gıda Mühendisliği ile ilgili temel mühendislik konularında yeterli alt yapıya sahiptir. PÇ-2 Alanı ile ilgili problemleri belirleme, tanımlama ve çözme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-8 | Karboksilik Asitlerin molekül yapılarını, fiziksel özelliklerini ve reaksiyonlarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Gıda Mühendisliği ile ilgili temel mühendislik konularında yeterli alt yapıya sahiptir. PÇ-2 Alanı ile ilgili problemleri belirleme, tanımlama ve çözme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Organik bileşiklerin sentezi ve saflaştırılması, Alkanlar ve sikloalkanlar, Alkenler, alkinlerin sentez ve reaksiyonları, Aromatik bileşikler (Benzen ve yapısı ve reaksiyonları), Alkoller, fiziksel özellikleri ve alkollerin tanınması için önemli alkol reaksiyonları, Fenollerin fiziksel özellikleri ve reaksiyonları, Epoksi ve eterlerin sınıflandırılması, Aldehit ve ketonların sentezleri, Karboksilik asitler ve karboksilik asitlerin türevleri ve genel reaksiyonları, Aminlerin sentezi ve rekasiyonları, Aminoasitler ve proteinler. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Organik Kimyaya Giriş | Anlatma, soru cevap, problem çözme |
2 | Organik Kimyanın Yapı Teorisi ve Lewis Gösterimi | Anlatma, soru cevap, problem çözme |
3 | Organik Yapıların Sınıflandırılması | Anlatma, soru cevap, problem çözme |
4 | Organik Yapıların IUPAC Sistemine Göre Adlandırılması | Anlatma, soru cevap, problem çözme |
5 | Siklo Alkanların, Alken ve Siklo Alkenlerin IUPAC Sistemine Göre Adlandırılması | Anlatma, soru cevap, problem çözme |
6 | Alkanların Fiziksel Özellikleri ve Elde Ediliş Yöntemleri (Sentezleri) | Anlatma, soru cevap, problem çözme |
7 | Alkanların Kimyasal Reaksiyonları | Anlatma, soru cevap, problem çözme |
8 | Ara Sınav | |
9 | Alkenlerin Fiziksel Özellikleri, Sentezleri ve Kimyasal Reaksiyonları | Anlatma, soru cevap, problem çözme |
10 | Alkinlerin (Asetilen) Fiziksel Özellikleri, Sentezleri ve Kimyasal Reaksiyonları | Anlatma, soru cevap, problem çözme |
11 | Alkollerin Özellikleri, Sentezleri ve Kimyasal Reaksiyonları | Anlatma, soru cevap, problem çözme |
12 | Eterlerin Adlandırılması, Sentezleri ve Reaksiyonları | Anlatma, soru cevap, problem çözme |
13 | Aldehit ve Ketonların Adlandırılması, Fiziksel Özellikleri, Sentezleri ve Reaksiyonları | Anlatma, soru cevap, problem çözme |
14 | Karboksilik Asitlerin Adlandırılması, Fiziksel Özellikleri, Sentezleri ve Reaksiyonları | Anlatma, soru cevap, problem çözme |
15 | Aromatik Bileşiklerin Adlandırılması, Fiziksel Özellikleri, Sentezleri ve Reaksiyonları | Anlatma, soru cevap, problem çözme |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Tüzün, C., Organik Kimya, Palme Yayıncılık, Ankara, 2006. | |
2 | Solomons, G., Fryhle, C., Çev. Ed. Güral Okay, Yılmaz Yıldırır, Organik Kimya, Literatür Yayınları, İstanbul, 2002. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 91 |