|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | GIDA MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | NESİMİ AKTAŞ (naktas@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrenciye bu ders ile mühendislik yaklaşımıyla termodinamiğin tanıtılması hedeflenmektedir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Termodinamiğin temel kavramları ile boyutlar ve birimler ile ilgili temel kavram ve ifadeleri açıklayabilir |
PÇ-1 Gıda Mühendisliği ile ilgili temel mühendislik konularında yeterli alt yapıya sahiptir. PÇ-2 Alanı ile ilgili problemleri belirleme, tanımlama ve çözme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Termodinamik sistemler ile ilgili temel kavram ve ifadeleri açıklayabilir |
PÇ-1 Gıda Mühendisliği ile ilgili temel mühendislik konularında yeterli alt yapıya sahiptir. PÇ-2 Alanı ile ilgili problemleri belirleme, tanımlama ve çözme becerisine sahiptir. PÇ-12 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini kavrar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Saf maddelerin faz ve hal değişimleri ile ilgili temel kavram ve ifadeleri açıklayabilir |
PÇ-12 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini kavrar. PÇ-13 Gıda üretim prosesleri, kalite kontrolü, ürün kalitesinin artırılması, ürün geliştirme ve gıda analizleri alanlarında yeterli düzeyde bilgi ve beceriye sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Termodinamik özellik tablolarını kullanabilir. |
PÇ-3 Nitelikli araştırma planlama, uygulama ve sonuçları analiz etme bilgi ve becerisine sahiptir. PÇ-4 Modern teknik ve araçları seçer, kullanır ve bilişim teknolojilerinden etkin biçimde yararlanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Manometre ve barometre ile ilgili problemleri çözebilir. |
PÇ-1 Gıda Mühendisliği ile ilgili temel mühendislik konularında yeterli alt yapıya sahiptir. PÇ-2 Alanı ile ilgili problemleri belirleme, tanımlama ve çözme becerisine sahiptir. PÇ-3 Nitelikli araştırma planlama, uygulama ve sonuçları analiz etme bilgi ve becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Kontrol hacimleri ile ilgili temel kavram ve ifadeleri açıklayabilir. |
PÇ-1 Gıda Mühendisliği ile ilgili temel mühendislik konularında yeterli alt yapıya sahiptir. PÇ-2 Alanı ile ilgili problemleri belirleme, tanımlama ve çözme becerisine sahiptir. PÇ-3 Nitelikli araştırma planlama, uygulama ve sonuçları analiz etme bilgi ve becerisine sahiptir. PÇ-4 Modern teknik ve araçları seçer, kullanır ve bilişim teknolojilerinden etkin biçimde yararlanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders termodinamik kanunlarını, kapalı ve açık sistemleri, özellik tablolarını, entalpi ve entropiyi, ısıl enerji depolarını kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Termodinamik ve enerji, boyutlar ve birimler, kapalı ve açık sistemler, Enerjinin biçimleri, sistemin özellikleri | Konu anlatımı, soru ve cevap, problem çözümü |
2 | Hal ve denge, hal değişimleri ve çevrimler, basınç | Konu anlatımı, soru ve cevap, problem çözümü |
3 | Sıcaklık ve termodinamiğin sıfırıncı yasası, problem çözümü | Konu anlatımı, soru ve cevap, problem çözümü |
4 | Saf madde ve fazları, saf maddelerin faz değiştirdiklei hal değişimleri, özellik diyagramları ve tabloları | Konu anlatımı, soru ve cevap, problem çözümü |
5 | İdeal gaz hal denklemi, problem çözümü | Konu anlatımı, soru ve cevap, problem çözümü |
6 | Biyolojik sistemlerin termodinamikle ilgili yönleri | Konu anlatımı, soru ve cevap, problem çözümü |
7 | Kontrol hacimlerinin termodinamik çözümlemesi, sürekli akışlı açık sistem | Konu anlatımı, soru ve cevap, problem çözümü |
8 | Ara Sınav | |
9 | Bazı sürekli akışlı açık sistemler, problem çözümü | Konu anlatımı, soru ve cevap, problem çözümü |
10 | Bazı sürekli akışlı açık sistemler, problem çözümü | Konu anlatımı, soru ve cevap, problem çözümü |
11 | Bazı sürekli akışlı açık sistemler, problem çözümü | Konu anlatımı, soru ve cevap, problem çözümü |
12 | Zamanla değişen açık sistemler, problem çözümü | Konu anlatımı, soru ve cevap, problem çözümü |
13 | Zamanla değişen açık sistemler, problem çözümü | Konu anlatımı, soru ve cevap, problem çözümü |
14 | Termodinamiğin ikinci yasasına giriş, ısıl enerji depoları | Konu anlatımı, soru ve cevap, problem çözümü |
15 | Isı makineleri, soğutma makineleri ve ısı pompaları | Konu anlatımı, soru ve cevap, problem çözümü |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Mühendislik Yaklaşımıyla Termodinamik, Yunus A. Çengel ve Michael A. Boles | |
2 | Fundamentals of Engineering Thermodynamics, Michael J. Moran, Howard N. Shapiro, Daisie D. Boettner, Margaret Bailey | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 80 |