|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | GIDA MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÖMER BİLHAN (omerbilhan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Akışkanlar mekaniği gıda mühendisliğinin işlemlerinin tümünde yer alan momentum aktarımının temel prensipleri içerir. Akışkanlar ve akışkanların bulunduğu sistemler mühendislik yaklaşımı ile incelenmektedir. Bu derste öğrencilerin akışkanlar mekaniği konusundaki temel bilgileri öğrenmesi ve problemler çözerek bu bilgilerini gerçek sistemler üzerinde uygulamaları hedeflenmiştir |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Akışkanlar mekaniğinin temel ilkelerini tanımlayabilir |
PÇ-1 Gıda Mühendisliği ile ilgili temel mühendislik konularında yeterli alt yapıya sahiptir. PÇ-2 Alanı ile ilgili problemleri belirleme, tanımlama ve çözme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Akışı etkileyen faktörleri anlatabilir |
PÇ-1 Gıda Mühendisliği ile ilgili temel mühendislik konularında yeterli alt yapıya sahiptir. PÇ-2 Alanı ile ilgili problemleri belirleme, tanımlama ve çözme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Viskoziteyi ve önemini açıklayabilir. |
PÇ-1 Gıda Mühendisliği ile ilgili temel mühendislik konularında yeterli alt yapıya sahiptir. PÇ-2 Alanı ile ilgili problemleri belirleme, tanımlama ve çözme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Akışkan ve akış tipin açıklayabilir. |
PÇ-1 Gıda Mühendisliği ile ilgili temel mühendislik konularında yeterli alt yapıya sahiptir. PÇ-2 Alanı ile ilgili problemleri belirleme, tanımlama ve çözme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Akışkanlar mekaniğinin temel ilkelerini kullanarak akışı çözümleyebilir. |
PÇ-1 Gıda Mühendisliği ile ilgili temel mühendislik konularında yeterli alt yapıya sahiptir. PÇ-2 Alanı ile ilgili problemleri belirleme, tanımlama ve çözme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Gıda sanayinde karşılaşılan akışkanlar mekaniği problemlerini çözebilir. |
PÇ-1 Gıda Mühendisliği ile ilgili temel mühendislik konularında yeterli alt yapıya sahiptir. PÇ-2 Alanı ile ilgili problemleri belirleme, tanımlama ve çözme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-7 | Viskozite ölçümü ve akışı görünürleştirme yöntemlerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Gıda Mühendisliği ile ilgili temel mühendislik konularında yeterli alt yapıya sahiptir. PÇ-2 Alanı ile ilgili problemleri belirleme, tanımlama ve çözme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-8 | Tipik bir sürekli gıda işleme sisteminin bileşenlerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Gıda Mühendisliği ile ilgili temel mühendislik konularında yeterli alt yapıya sahiptir. PÇ-2 Alanı ile ilgili problemleri belirleme, tanımlama ve çözme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Akışkanlar mekaniği dersi, akışkanlar statiği ve akışkanlar dinamiği olarak iki ana bölümde işlenmektedir. Akışkanlar statiği bölümünde durgun haldeki akışkanın özellikleri ve davranışı, akışkanlar dinamiği bölümünde ise hareket halindeki akışkanın davranışı ve çevreyle etkileşimi öğretilmektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Temel kavramlar | Anlatım, problem çözme |
2 | Akışkan Statiğine Giriş; Basınç, Manometreler ve Ayırıcılar | Anlatım, problem çözme |
3 | Akışkan Statiği; Hidrostatik kuvvet | Anlatım, problem çözme |
4 | Genel Transport Denklemi, Akışkanların Sınıflandırılması | Anlatım, problem çözme |
5 | Kütle Denklikleri-kararlı ve kararsız hal | Anlatım, problem çözme |
6 | Enerji Denklikleri-kararlı ve kararsız hal | Anlatım, problem çözme |
7 | Momentum Denklikleri-kararlı ve kararsız hal | Anlatım, problem çözme |
8 | Ara Sınav | |
9 | Borular İçinde Akış | Anlatım, problem çözme |
10 | Borular İçinde Akış; Enerji Kayıpları, Pompalama Sistemleri | Anlatım, problem çözme |
11 | Pompa Seçimi, Boyut Analizi | Anlatım, problem çözme |
12 | Katı Cisimler Üzerinden Akış | Anlatım, problem çözme |
13 | Katı ve Akışkan Yatak | Anlatım, problem çözme |
14 | Akış Ölçerler | Anlatım, problem çözme |
15 | Genel Değerlendirme | Anlatım, problem çözme |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Çengel, Y.A., Turner, R.H., 2008. Fundamentals of Thermal-Fluid Sciences, 3rd Ed., McGraw-Hill Inc., USA | |
2 | Geankoplis, C.J., 2003. Transport Processes and Seperation Process Principles, 4th Ed., Prentice Hall, USA | |
3 | Çengel, Y.A., Cimbala, J.M., 2008. Akışkanlar Mekaniği, Temelleri ve Uygulamaları (Çeviri Editörü: Tahsin Engin), Güven Kitabevi, İzmir | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 76 |