Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU / YBP 121 - YAŞLI BAKIMI

Kodu: YBP 121 Adı: İLETİŞİM BECERİLERİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü YAŞLI BAKIMI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı FATMA AÇAR (fatmaacar@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj YOK
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilerin kişilerarası ilişkilerdeki iletişimle ilgili temel kavramlar ve terapötik iletişim teknikleri hakkında bilgi ve beceri kazanmalarını sağlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 İletişim tanımını açıklayabilir. PÇ-17 •Gerek yaşlılarla gerekse toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak iletişim kurar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Yapıcı iletişim tekniklerini açıklayabilir. PÇ-17 •Gerek yaşlılarla gerekse toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak iletişim kurar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Yıkıcı iletişim tekniklerini açıklayabilir. PÇ-17 •Gerek yaşlılarla gerekse toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak iletişim kurar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Soru sorma tekniklerini sıralayabilir. PÇ-4 •Yaşlı ile ilgili bedensel, ruhsal ve sosyal değişimi tanımlar, bu yönlerde belirlenen gereksinimleri doğrultusunda bakım verir.
PÇ-17 •Gerek yaşlılarla gerekse toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak iletişim kurar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Empatinin tanımını açıklayabilir. PÇ-17 •Gerek yaşlılarla gerekse toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak iletişim kurar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-6 Etkin dinleme tekniklerini sıralayabilir. PÇ-17 •Gerek yaşlılarla gerekse toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak iletişim kurar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-7 Ben dili tekniğine uygun cümle kurabilir. PÇ-17 •Gerek yaşlılarla gerekse toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak iletişim kurar.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Kişilerarası ilişkilerdeki iletişimle ilgili temel kavramlar ve terapötik iletişim teknikleri
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 İletişimdeki temel kavramlar Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap
2 Yapıcı iletişim teknikleri Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap
3 Yapıcı iletişim teknikleri Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap
4 Yıkıcı iletişim teknikleri Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap
5 Yıkıcı iletişim teknikleri Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap
6 Soru sorma teknikleri Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap
7 Soru sorma teknikleri Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap
8 Ara Sınav
9 Empati Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap
10 Empati Anlatma Yöntemi Soru-Cevap
11 Etkin dinleme teknikleri Anlatma Yöntemi Soru-Cevap
12 Etkin dinleme teknikleri Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap
13 Beden dili Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap
14 Beden dili Anlatma Yöntemi Soru-Cevap
15 Ben dili Anlatma Yöntemi Soru-Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Özcan, A. (1996). Hemşire Hasta İlişkisi ve İletişim. Saray Tıp Kitabevleri: İzmir.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar, projeksiyon cihazı, tahta, tahta kalemi

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 12 24
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 12 24
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 6 6
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 6 12
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 96