|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | YAŞLI BAKIMI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | KAMURAN ÖZDİL (kamuranozdil@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Engelli bireyin yaşam kalitesini artırmak, toplumun engelliliğe dair anlayışını geliştirmek, olumsuz algılara karşı koymak ve bireylerin karşılaştıkları engellerin ortadan kaldırılmasında farkındalık sağlama ve sorumluluk alma bilincini oluşturmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Engellilikle ilgili kavramları tanımlayabilir. |
PÇ-10 •Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. PÇ-13 •Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre içinde proje ve etkinliklere katkı verir. PÇ-17 •Gerek yaşlılarla gerekse toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Engelliliğe ilişkin bilgiler, inançlar ve tutumlar hakkında gözlem yapabilir. |
PÇ-7 •Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. PÇ-10 •Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. PÇ-13 •Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre içinde proje ve etkinliklere katkı verir. PÇ-16 •Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnektir. PÇ-17 •Gerek yaşlılarla gerekse toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Engelli bireyin sosyal yaşamda gereksinimlerini belirleyebilir. |
PÇ-7 •Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. PÇ-10 •Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. PÇ-13 •Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre içinde proje ve etkinliklere katkı verir. PÇ-16 •Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnektir. PÇ-17 •Gerek yaşlılarla gerekse toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Engelli bireylere fırsat tanıyan çevresel koşulların oluşturulmasında paydaşlar arasında sorumluluk alabilir. |
PÇ-7 •Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. PÇ-10 •Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. PÇ-13 •Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre içinde proje ve etkinliklere katkı verir. PÇ-16 •Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnektir. PÇ-17 •Gerek yaşlılarla gerekse toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak iletişim kurar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders engellilikle ilgili kavramların, engellilik türlerinin ve bu türlere göre engeli olan bireylerle iletişimin, engellilikle ilgili ayrımcılığın nedenleri ve çözüm önerilerinin anlatıldığı konuları kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Engellik Tanımları | Sunum, Tartışma |
2 | Dünyada ve Ülkemizde Engellilik Durumları | Sunum, Tartışma |
3 | Engelli Bireylerin Yaşamlarını Etkileyen Faktörler | Sunum, Tartışma |
4 | Ülkemizde Engellilerin Toplumsal Sorunları | Sunum, Tartışma |
5 | Görme Engelliler | Sunum, Tartışma |
6 | İşitme Engelliler | Sunum, Tartışma |
7 | Dil ve Konuşma Güçlüğü Olanlar | Sunum, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Bedensel ve Süreğen Hastalıklar | Sunum, Tartışma |
10 | Zihinsel Engelliler | Sunum, Tartışma |
11 | Engellilik ve Ayrımcılık | Sunum, Tartışma |
12 | Engellilik ve Ayrımcılık | Sunum, Tartışma |
13 | Engellilk ve Erişilebilirlik | Sunum, Tartışma |
14 | Engeller ve Eşitsizlikler İçin Çözümler | Sunum, Tartışma |
15 | Engelli Hakları | Sunum, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | BİLİR Şule, Atilla ÇAVKAYTAR, İbrahim H.DİKEN, Özürlü Çocuklar ve Eğitimleri, Ayyıldız Matbaası, Ankara, 1986. | |
2 | ERİPEK Süleyman, Özel Eğitim, Anadolu Üniversitesi, Açık Öğretim Fakültesi Yayını, No:756, Eskişehir, 2002 | |
3 | http://www.ozurluveyasli.gov.tr | |
4 | Bilgin, K. U. (2008). Özürlülerin çalışma hayatındaki sorunları ve çözüm önerileri | |
5 | Birleşmiş Milletler Özürlü Kişilerin Hakları Sözleşmesi. (2008). T.C. Başbakanlık Özürlüler İdaresi Başkanlığı. Ankara. | |
6 | DİE İstatistikleri. (2007). www. die.gov.tr | |
7 | Şenel, H. G. (1996). Yetersizliği olan ve olmayan gençlerin yetersizliğe yönelik tutumlarının karşılaştırılması. Özel Eğitim Dergisi, 2(2), 68-75 | |
8 | Kızıltaş, M.Engellilerle 360 Derece İletişim, Elma Yayınevi. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap, Projeksiyon, Bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 10 | 30 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 6 | 12 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |