|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TIBBİ DOKÜMANTASYON VE SEKRETERLİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | KEVSER ÇAĞLA GURLAŞ (caglagurlas@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
KEVSER ÇAĞLA GURLAŞ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders ile sağlık ve hastalık kavramları, sistemlere yönelik hastalıkların tanıtılması ve ayırt edilmesinin sağlanması amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İnsan, çevre, sağlık, hastalık, homeostazis, stres vb. temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-3 Alanında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak bireysel ve ekip üyesi olarak çalışır PÇ-4 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilinci kazanır. PÇ-16 Alanındaki literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Sistemik hastalıkların ve kronik hastalıkların nedenlerini, risk faktörlerini tanımlayabilir. |
PÇ-2 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. PÇ-7 Alanında öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak çözüm üretir PÇ-16 Alanındaki literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Sistemik hastalıkları ve kronik hastalıkların belirtilerini, tanılama ve tedavi yöntemlerini sıralayabilir. |
PÇ-2 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. PÇ-3 Alanında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak bireysel ve ekip üyesi olarak çalışır PÇ-16 Alanındaki literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Sağlık,hastalık, çevre,insan, stres vb. temel kavramlar, insan vücudunun genel yapısı, hücre ve fonksiyonları, metabolizma, vücut sıvıları, elektrolitler, doku ve tipleri, solunum sistemi hastalıkları, kalp ve dolaşım sistemi, kan hastalıkları,sindirim sistemi hastalıkları, endokrin sistem ve metabolizma hastalıkları, üriner sistem hastalıkları, sinir sistemi hastalıkları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Sağlık,hastalık, çevre,insan, stres vb. temel kavramların tanıtılması, tartışılması | Anlatım, tartışma |
2 | İnsan vücudunun genel yapısı, hücre ve fonksiyonları | Anlatım, tartışma |
3 | Metabolizma, vücut sıvıları, elektrolitler, doku ve tipleri | Anlatım, tartışma |
4 | Solunum sistemi hastalıkları | Anlatım, tartışma |
5 | Solunum sistemi hastalıkları | Anlatım, tartışma |
6 | Kalp ve Dolaşım sistemi hastalıkları | Anlatım, tartışma |
7 | Kalp ve Dolaşım sistemi hastalıkları | Anlatım, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kan hastalıkları | Anlatım, tartışma |
10 | Sindirim sistemi hastalıkları | Anlatım, tartışma |
11 | Endokrin sistem hastalıkları | Anlatım, tartışma |
12 | Metabolizma hastalıkları | Anlatım, tartışma |
13 | Sinir sistemi hastalıkları | Anlatım, tartışma |
14 | Üriner sistem hastalıkları | Anlatım, tartışma |
15 | Genel tekrar ve dersin değerlendirilmesi | Anlatım, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Sağlık Alanında Temel Kavramlar Fatma Öz | |
2 | İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı L. Birol, N. Akdemir | |
3 | Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği Prof. Dr. Lale Taşkın Sistem Ofset Matbaacılık | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar ve projeksiyon cihazı yazı tahtası, kalem ve kağıtlar Web tabanlı dökümanlar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 3 | 6 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 4 | 8 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |