|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI (DOKTORA) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ADEM ÖGER (adem.oger@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | - | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Türk dünyasındaki fıkra, atasözü, alkış, kargış gibi türleri kavratmak. Türk halk şiirinin Türk dünyasındaki şekil ve türlerini kavratmak. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Türk dünyasında anlatmaya dayalı türlerin birbiriyle ilişkisini ortaya koyar. |
PÇ-1 Alanındaki lisans ve yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden elde ettiği bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. PÇ-3 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-4 Lisans ve yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Türk dünyasındaki halk edebiyatı türleri üzerine bilimsel inceleme yapar. |
PÇ-3 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-4 Lisans ve yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. PÇ-5 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır. PÇ-6 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-13 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Türk dünyasındaki fıkra, atasözü, alkış, kargış ve halk şiirinin şekil, içerik, işlev ve icra özellikleri. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Türk mizahı | Anlatma yöntemi |
| 2 | Fıkra ve özellikleri | Anlatma yöntemi |
| 3 | Türk mizah tipleri | Anlatma yöntemi, makale inceleme |
| 4 | Alkışlar ve özellikleri | Anlatma yöntemi, makale inceleme |
| 5 | Kargışlar ve özellikleri | Anlatma yöntemi, kaynak tarama |
| 6 | Atasözleri ve özellikleri | Anlatma yöntemi, kaynak tarama |
| 7 | Deyimler ve özellikleri | Anlatma yöntemi, karşılaştırma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Türk halk şiirinin genel özellikleri | Kaynak tarama, karşılaştırma |
| 10 | Halk şiirinde tür, şekil, makam | Kaynak tarama, tartışma |
| 11 | Anonim halk şiirinin özellikleri | Kaynak tarama, tartışma |
| 12 | Aşık şiirinin genel özellikleri | Kaynak tarama, karşılaştırma |
| 13 | Aşık şiirinde tür ve şekil | Kaynak tarama, karşılaştırma |
| 14 | Tekke şiirinin genel özellikleri | Kaynak tarama, karşılaştırma |
| 15 | Tekke şiirinde tür ve şekil | Kaynak tarama, karşılaştırma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Dizdaroğlu, Hikmet. (1969). Halk Şiirinde Türler. Ankara: Ankara Üniversitesi Basımevi | |
| 2 | Elçin, Şükrü. (1997). Halk Edebiyatı Araştırmaları. Ankara: Akçağ Yayınları. | |
| 3 | Gözaydın, Nevzat. (1989). Anonim Halk Şiiri Üzerine. Türk Dili Türk Şiiri Özel Sayısı III (Halk Şiiri) LVII/445-450, 1-104. | |
| 4 | Kaya, Doğan. (1999). Anonim Halk Şiiri. Ankara: Akçağ Yayınları. | |
| 5 | Fikret Türkmen. Nasreddin Hoca. İzmir: Akademi Kitabevi, 1999. | |
| 6 | T. Ferzeliev; Azerbaycan Halg Letifeleri, Elm, Bakı, 1971. | |
| 7 | Farida Yoldaşeva, Uzbek Latıfalarda Nasraddin Apandı Obrazı, Fan, Taşkent 1979. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Kitap, bilgisayar, projeksiyon, CD. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 5 | 14 | 70 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 7 | 7 | 49 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 5 | 30 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 4 | 24 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 5 | 35 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 210 | ||