|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI (DOKTORA) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | BAYRAM DURBİLMEZ (bdurbilmez@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Türk mitik inanç ve düşünce sistemini kavratmak, mitolojik bilginin uygulamalı halk bilimi çalışma alanlarında kullanılmasını öğretmek. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Türk mitolojisine ait unsurların uygulamalı halk biliminde kullanımı hususunda bilgi sahibi olur. |
PÇ-1 Alanındaki lisans ve yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden elde ettiği bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. PÇ-4 Lisans ve yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. PÇ-7 Alanıyla ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde kavrar ve ikinci kişilere normlara uygun olarak aktarır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Uygulamalı halk bilimi, müzecilik ve turizm, Türk mitolojisi gibi kavramları yorumlar. |
PÇ-1 Alanındaki lisans ve yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden elde ettiği bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. PÇ-6 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-12 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. PÇ-13 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Mitoloji ile ilgili temel kavramlar, mitlerin kökenleri, yapısı ve işlevleri, mitoloji ile diğer bilimlerin ilişkisi, Türk mitolojisindeki unsurlar, uygulamalı halk bilimi, mitoloji ve müzecilik, mitoloji ve görsel sunum. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Mit (mitos) ve mitoloji | Anlatma |
| 2 | Mitlerin ortaya çıkışı ve gelişimi | Anlatma |
| 3 | Mitlerin sınıflandırılması | Kaynak Tarama |
| 4 | Mit, din ve ritüel ilişkisi | Kaynak Tarama |
| 5 | Mitlerin işlevleri | Anlatma |
| 6 | Mitler ve kültler | Anlatma |
| 7 | Mitler ve sembolizm | Anlatma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Uygulamalı halkbilimi | Anlatma, makale inceleme. |
| 10 | Turizm ve folklor | Anlatma, makale inceleme. |
| 11 | Folklorun Sunumu | Anlatma, makale inceleme. |
| 12 | Müzecilik | Anlatma, makale inceleme. |
| 13 | Mitolojik Sembollerin Kullanımı | Anlatma, makale inceleme. |
| 14 | Mitoloji ve mimari | Anlatma, makale inceleme. |
| 15 | Mitoloji ve reklam, sinema | Anlatma, makale inceleme. |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Ögel, Bahaeddin, Türk Mitolojisi I-II, TTK Yay., Ankara 1993. | |
| 2 | Eliade, Mircae, Mitlerin Özellikleri, çev. Sema Rifat, Simavi Yay., İstanbul 1993. | |
| 3 | Roux, Jean Paul, Türklerin ve Moğolların Eski Dini, çev. Aykut Kazancıgil, İstanbul 1998 | |
| 4 | Campbell, Joseph, Yaratıcı Mitoloji, Tanrıların Maskeleri, çev. K. Emiroğlu, İmge yayınları, Ankara 1994. | |
| 5 | Öcal Oğuz. (2002). Küreselleşme ve Uygulamalı Halkbilimi, Ankara: Akçağ Yayınları. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Kitap, bigisayar, projeksiyon. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 5 | 14 | 70 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 6 | 7 | 42 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 6 | 36 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 5 | 40 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 210 | ||